سنا- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اتمام فعالیت تالارها در پایان امسال و آغاز به کار شبکه اینترنتی معاملات خبر داد.

دکتر علی صالح‌آبادی با بیان اینکه سامانه جدید معاملاتی نیمه دوم امسال راه‌اندازی خواهد شد، اظهار داشت: این نرم‌افراز قابلیت‌های زیادی برای توسعه بازار سرمایه ایران دارد و به طور حتم تحولی اساسی در معاملات به وجود می‌آید.

وی بورس را محل مناسبی برای جذب نقدینگی مردم اعلام کرد و گفت: قابلیت تبدیل سریع سهام به پول، جهت‌دهی سرمایه‌های کوچک مردم به سوی طرح‌های بزرگ و شفافیت اطلاعات از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار سرمایه است. وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند، افزود: بازار سرمایه علاوه بر هدایت سرمایه‌ها به سمت بازار باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، جذب نقدینگی و کاهش تورم می‌شود.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: شرکت‌ها با ورود به بورس از مزایای اقتصادی بهره برده و به سهولت می‌توانند از منابع مالی بانک‌ها استفاده کنند. وی با اشاره به اینکه ورود به بازار سرمایه همچون دیگر فعالیت‌های اقتصادی دارای ریسک است، اظهار داشت: چنانچه سرمایه‌گذاران در ابتدای ورود خود در بورس از مشاوره افراد خبره استفاده کنند، سود مناسبی عایدشان خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار از مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اوراق بهادار تهران استقبال کرد و گفت: شرکت‌های خارجی می‌توانند ۱۰درصد از کل سهام شرکت‌ها را خریداری کرده و سالانه سود خود را برداشت کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت‌های خارجی تا سه سال قابل برداشت نیست، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا با ارائه تسهیلات بیشتر، شرایط را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کنیم.

صالح‌آبادی در مورد حضور شرکت‌های بزرگ دولتی به بازار سرمایه گفت: بسیاری از وزارتخانه‌ها مانند وزارت نفت، نیرو و ارتباطات به تدریج وارد بورس خواهند شد.

وی با تاکید بر این نکته که تنها شرکت‌هایی قادر به ورود در بورس هستند که از نظر مالی شفاف بوده و قدرت رقابت در بازار را داشته باشند، افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار وظیفه دارد جایگاه مطمئنی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند به همین علت شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند از اعتبار خاصی برخوردارند.