گروه بورس- رضا معظمی:شاخص کل بورس اوراق‌بهادار روز گذشته به‌رغم درگیری در کش و قوس بازگشایی برخی از نمادهای متوقف و جمع‌آوری صف‌های فروش ۴/۲۰واحد رشد کرد. در بازار دیروز معاملات پرحجم ۲نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و صندوق بازنشستگی در یک ساعت اول بازار ۸/۶واحد بر شاخص تاثیر مثبت داشت تا در کنار تاثیر مثبت ۳۳/۰واحدی تشکیل صف خرید برای نماد توس‌گستر ۴۸/۰واحد تاثیر مثبت ایران‌خودرو و ۲۳/۰واحد تاثیر مثبت زامیاد شاخص در ساعت ۹ و ۵۸دقیقه ۹۶/۱۱واحد رشد کند.

عرضه ۶/۳میلیون سهم فولاد خوزستان با تاثیر ۷۵/۳واحد و بازگشایی نماد نورد قطعات فولادی با تاثیر ۳۷/۲واحد در کنار تاثیر ۵۵/۰واحدی نماد ملی مس موجب شد شاخص در ساعت ۱۰ و ۵۹دقیقه به ۳۲/۱۹واحد رشد برسد. این رشد در ساعت ۱۲ با توجه به بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری گسترش ایران‌خودرو با تاثیر منفی ۸/۱۸واحد و به‌رغم افزایش تاثیر نماد ملی مس به ۴/۹واحد و تاثیر ۶۸/۵واحدی گل‌گهر به ۹۷/۱۵واحد رشد رسید.

در ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه نماد گروه بهمن شاهد دادوستد یک بلوک ۹۴/۳۵میلیون سهمی بود که در نرخ یک‌هزار و ۱۳ریال دادوستد شد. افزایش تاثیر گل‌گهر به ۲۸/۶واحد و تاثیرات فولاد مبارکه به میزان ۵۲/۱واحد، توسعه معادن روی به میزان ۴۵/۱واحد و کالسیمین به میزان ۹۹/۱ واحد و به‌رغم تاثیر منفی ۷۴/۰واحدی بازگشایی نماد قند پیرانشهر و افزایش تاثیر بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری گسترش ایران‌خودرو منفی ۵/۲۱واحد موجب شد شاخص در پایان بازار دیروز به ۴/۲۰واحد رشد بسنده کند.