بنا به گزارش شرکت معدنکاری و ذوب اورالز، اورال الکترومد، کارخانه ذوب اصلی این شرکت ۱۸۹۴۶۵ تن مس کاتد در نیمه نخست سال تولید کرد که ۳/۱۳درصد بیشتر از میزان تولید مدت مشابه سال قبل بوده است.

ویکتور آشیخین، سرمهندس اورال الکترومد گفت: تولید مس کاتد در نیمه نخست امسال، تولیدی بی‌سابقه برای این کارخانه بود.

شرکت معدنکاری و ذوب اورالز، بخش عمدهای از مس کاتد تولید شده در کارخانه مذکور را مورد فراوری بیشتر قرار میدهد، که نتیجه آن رشد تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا نظیر سیمها و مفتول‌های مسی است. مصرف مواد خام در نیمه اول امسال ۳/۱۰درصد بیشتر از میزان دوره معادل آن در سال پیش بود. کارخانه کاتور ـ اینوست متعلق به این شرکت در نیمه نخست سال ۱۳۰هزار تن مفتول تولید کرد، که برابر با تولید نیمه اول سال گذشته بود، اما با افزایش ۸/۲۹درصد و ۵/۳۴درصد، تولید سیم و کابل مسی خود را، به ترتیب، به ۵۶۰۰ تن و ۱۱۴۶ تن رساند.

اورال الکترومد همچنین ۳۲۸۹ تن پودر مس تولید کرد، که ۶/۵درصد نسبت به نیمه نخست پارسال افزایش داشت؛ اما تولید کات کبود آن همانند سال گذشته به میزان ۱۴۸۶۲ بود، در حالی که، تولید محصولات پودریاش با ۲۱درصد افزایش به ۱۹۳۱۳۳ تن رسید.

این کارخانه در بخش گالوانیزه کردن محصولات نیز با تولید ۹۶۷۰ تن، ۲۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

شرکت معدنکاری و ذوب اورالز مالک ۹۱/۸۰درصد از سهام کارخانه اورال الکترومد است، که ظرفیت تولید حدودا ۳۶۰هزار تن مس پالایش یافته در سال را دارد.

اورال الکترومد سال ۲۰۰۶ را در حالی تمام کرد که درآمدش با ۸/۵۱درصد رشد به ۲۱/۱۷بیلیون روبل رسید، و سود خالصش از محل این درآمد با۱۵۶ درصد افزایش حدود ۳۴۱۷بیلیون روبل بود. سود عملیاتی این کارخانه نیز با ۳/۸۸درصد رونق به ۵۰۱۶بیلیون روبل صعود کرد.

شرکت معدنکاری و ذوب اورالز بالغ بر ۴۰ شرکت را در ۱۱ منطقه روسیه تحت پوشش و مدیریت خود دارد. این شرکت حدود ۴۰درصد از مس کاتد روسیه را تولید میکند و کنترل یک چهارم بازار داخلی محصولات نورد غیرآهنی و بیش از نیمی از بازار اروپایی پودرهای مسی را در دست دارد.