آزاده حسینی

گروه بورس فلزات - هیات‌مدیره بورس کالا مشغول تدوین آیین‌نامه‌های بورس کالا است.

حسین ملاحسین‌آقا رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: آیین‌نامه‌های بورس کالا از سوی اعضای هیات‌مدیره در حال تدوین است و پس از تدوین برای تصویب نهایی به شورای بورس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: آیین‌نامه‌های داخلی بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی نیز در حال بازنگری است. وی افزود: از دیگر مواردی که در جلسه روز گذشته اعضای هیات‌مدیره مورد بررسی قرار گرفت چارت سازمان و تعیین اختیارات مدیرعامل بود.

وی گفت: تنها وظایف هیات‌مدیره در اساسنامه بورس کالا ذکر شده و این اعضای هیات‌مدیره هستند که بخشی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض می‌کنند.

رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا همچنین اظهار داشت: روز گذشته اعضای هیات‌مدیره بورس کالا با اعضای هیات‌مدیره سابق بورس کالای کشاورزی گفت‌وگو کردند و مشکلات مربوط به این بورس و نحوه مبادلات بورس کالای کشاورزی در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بورس کالای کشاورزی با بورس فلزات بسیار متفاوت است.

در بورس فلزات تولید کنندگان محدود هستند و حجم کالای تولیدشان بالا است و محصولات خود را به صورت دایمی تولید می‌کنند اما در بورس کالای کشاورزی فعالان بازار محصولات خود را به صورت فصلی تولید کرده و حجم تولیداتشان نیز برخلاف تعداد خودشان اندک است.

وی گفت: دو بورس کالای کشاورزی و فلزات ماهیت متفاوتی دارند اما سعی می‌شود با شناسایی کامل نوع فعالیت آنها و بررسی مشکلاتشان بیش از پیش به پویایی بورس کالا کمک شود.

وی همچنین از حضور فعال ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: طبق اساسنامه باید برای رسمیت بخشیدن به جلسات هیات‌مدیره ناظری از سوی سازمان بورس حضور داشته باشد که دکتر حسینی عضو هیات‌مدیره بورس در این جلسات حضور مستمری دارد.

وی گفت: در ابتدا اعضای هیات‌مدیره قصد در آشنایی و برقراری بیشتر ارتباط با بورس‌های کالایی دارد و پس از آن آیین‌نامه تدوین شده و مقررات بورس کالا مشخص می‌شود.