فارس- عرضه سهام مپنا به دلیل افزایش سرمایه شرکت در هفته آخر مردادماه امسال عرضه می‌شود. معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۵‌درصد از سهام فولاد خوزستان به عنوان چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ امروز در بازار سهام عرضه خواهد شد.

اسماعیل غلامی افزود: با توجه به وضعیت مثبت سهام سه شرکت قبلی مشمول اصل ۴۴ (ملی مس، فولاد مبارکه و ایرالکو) استقبال مطلوبی از فولاد خوزستان به عمل آمده و این عرضه نیز با موفقیت همراه خواهد بود.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با عرضه سهام مپنا ابراز داشت: این سهم در ۲۳ مرداد عرضه نخواهد شد و احتمالا در هفته آخر مرداد ماه کشف قیمت سهام مپنا روی خواهد داد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه در روز شنبه گذشته دلیل این تعویق را افزایش سرمایه مپنا ذکر کرد و گفت: چون سرمایه این شرکت به ۷۵۰‌میلیارد تومان افزایش یافته، بنابراین مقرر شد که عرضه سهام مپنا با یک هفته تاخیر انجام شود.

غلامی ادامه داد: دلیل تاخیر عرضه سهام مپنا طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد رسما اعلام خواهد شد. افزایش سرمایه مپنا در حالی از محل سود انباشته (سهام جایزه) اعمال شده که این شرکت چهارصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده در بورس است که حداکثر تا اواخر مرداد ماه و یا اوایل شهریور ماه در تابلوی فرعی معاملات قیمت‌گذاری خواهد شد.