ایسنا- هیچ محدودیتی برای شرکت‌ها و بانک‌ها در استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری سهام وجود نداشته و در صورت درخواست، مجوز آن صادر می‌شود. دکتر علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، در مورد صندوق سرمایه‌گذاری در سهام گفت: این صندوق در واقع سبد سهام است و حداقل سود آن تضمین شده است و پول افراد در آن جمع شده و به جای این که افراد به طور مستقیم خرید و فروش کنند، این صندوق برای افراد خرید و فروش سهم انجام می‌دهد.

وی افزود: مقررات این صندوق ایجاد شده است و هیچ محدودیتی برای شرکت‌ها و بانک‌ها وجود نداشته و در صورت درخواست از طرف آنها مجوز آن صادر می‌شود.

پیش از این دکتر قاسم محسنی دمنه، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس، از نهایی شدن صندوق سرمایه‌گذاری در سهام خبر داده و گفته بود: تشکیل این صندوق در معاونت نظارت بر نهاد‌های مالی نهایی شده و بخش‌هایی برای اعطای مجوز برای صندوق‌هایی که حداقل سود برای آنها تضمین شده باشد، ‌برای نظرخواهی آماده و پس از طی مراحل نظرخواهی با توجه به این که متقاضی برای تشکیل وجود دارد، این صندوق‌ها را خواهیم داشت.

همچنین اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کشور در چارچوب قانون بازار اوراق بهادار پیش از این تشکیل شده که این صندوق به ابتکار بانک کارآفرین و به صورت مستقل از این بانک فعالیت خواهد کرد و به سرمایه‌گذاران خود هر سه ماه یک بار ۵/۱۶‌درصد سود تضمین شده پرداخت می‌کند.

این صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرین در ابتدا بر روی اوراق مشارکت سرمایه‌گذاری می‌کند و در مراحل بعدی، اوراقی همچون صکوک، استصناع و ... را در دستور کار خود دارد و صندوق‌هایی که در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند از دیگر صندوق‌هایی است که می‌تواند در راستای گسترش نقاط تماس بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران استفاده شود.