گروه بورس - سرمایه‌گذاری پارس‌توشه درآمد هر سهم را با سرمایه جدید پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، «وتوشه» درآمد هر سهم امسال را با ۱۹۴میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۳۸ریال پیش‌بینی کرده است.

«وتوشه» در ۶ و ۲۵تیرماه با ۱۵۸میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال سرمایه، پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۶۶۰ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را افزایش سرمایه عنوان کرده است. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۸ تیرماه، سرمایه شرکت از مبلغ ۱۵۸میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال به مبلغ ۱۹۴میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال (معادل ۵۳/۲۲درصد سرمایه قبلی) از محل سود انباشته افزایش یافت. شرکت در تاریخ ۲۵ تیر اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را تا مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال افزایش دهد.

هیات‌مدیره «وتوشه»، در نظر دارد تقسیم ۵۰درصد از سود خالص را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سرمایه‌گذاری پارس‌توشه برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ یک میلیارد ریال افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که طی سه ماه گذشته و تا پایان خردادماه، سرمایه‌گذاری پارس‌توشه توانسته است معادل ۲درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۲درصد از سود عملیاتی هر سهم را محقق کند. اما شرکت در این دوره از بابت پیش‌بینی ۹۷میلیارد ریالی سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود هیچ سودی حاصل نکرده است.