گروه بورس: به دنبال پوشش خبری ویژه «دنیای اقتصاد» برای انعکاس رویدادهای انتخابات شورای عالی «جامعه»، جامعه حسابداران رسمی ایران، طی نمابری از روزنامه دنیای اقتصاد قدردانی کرده است.

متن تقدیرنامه جامعه حسابداران رسمی ایران که با امضای دکتر «علی اصغر کبوته» عضو «جامعه» برای «علیرضا بختیاری» مدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد به رشته تحریر درآمده، به شرح زیر است: «همانگونه که مستحضر هستید، به موازات گسترش و توسعه رسانه‌ها، نقش تعیین‌کننده آنها در آگاهی افکار عمومی و فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش مخاطبان بارزتر می‌شود و تلاش برای ایجاد یک رابطه منطقی براساس تفاهم و اعتماد متقابل از اولین نیازهای یک رابطه دوسویه است که ما نیز شاهد آن بوده‌ایم و سپاسگزاریم.

بدین وسیله از تلاش همکارانتان برای پوشش خبری مناسب انتخابات شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران که همراه با درج دیدگاه‌های مختلف صاحبنظران نقش موثری در تنویر افکار عمومی داشته قدردانی می‌شود. امید آنکه در آینده نیز فضا و فرصتی فراهم آید که این ارتباط دوسویه گسترش یافته و همدلی و همکاری تداوم داشته باشد.»

گزارش دبیر گروه: سیاست‌ها و راهبردهای خبری «دنیای اقتصاد» برای پوشش خبری مهم‌ترین رویداد جامعه حسابداران و حسابرسان کشور بر چند اصل استوار بود.

اصل اول: اولین بودن. به این معنا که اولین رسانه‌هایی باشد که اخبار، گزارش و دیدگاه‌های حسابرسان نام‌آشنا، گمنام، فعال در بخش‌خصوصی یا دولتی را منتشر کند.

اصل دوم: دوم بودن: یعنی رسانه‌ای باشد که اگر هم اولین خبر را نتوانست منتشر کند، دوم باشد یعنی صحیح‌ترین و موثق‌ترین خبر را منتشر کند.

اصل سوم: سامان بخشیدن به اطلاعات پراکنده. یعنی اگر اطلاعات به طور پراکنده و گاه با منابع مجهول و غیرمتشکل منتشر می‌شود، در هنگام انتشار، فرایند پالایش و قواعد پنج‌گانه خبری یعنی شفافیت، فوریت و عینیت، کمیت و کیفیت مدنظر قرار گیرد.

اصل چهارم: بی‌طرفی و اعطای فرصت‌های برابر به همه نامزدان و حسابرسان غیرکاندید برای طرح دیدگاه‌ها.