گروه بورس - با وجود دستور شورای‌عالی بورس مبنی ‌بر بازگشت محاسبه شاخص‌های بورس به روش قبلی و احتساب تاثیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری در شاخص، تا لحظه انتشار این خبر (ساعت ۱۸ روز گذشته) کماکان شرکت و سازمان بورس اقدام به محاسبه شاخص‌های بورس بدون لحاظ کردن تاثیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها کردند. به گزارش خبرنگار ما، در جلسه روز دوشنبه، قریب به اتفاق اعضای شورای بورس بر بازگشت نحوه محاسبه شاخص کل بورس به روش قبل تاکید کردند.

دیروز خبری بسیار کوتاه و بدون توضیح روی سایت روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت: «ارائه شاخص‌های جدید، پس از تصویب شورای‌عالی بورس اجرا می‌شود».

به نوشته خبرنگار ما، پس از آن اجرای اولین بند از اصلاحات سه بندی شاخص‌ کل بورس تهران با واکنش نقدآلود مطبوعات و کارشناسان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری روبه‌رو شد.

دیروز روابط عمومی بورس اوراق بهادار در خبری کوتاه از تصمیم‌های نشست روز گذشته شورای‌عالی بورس که ریاست آن برعهده وزیر امور اقتصادی و دارایی است، اعلام کرد که شاخص قیمت بورس اوراق بهادار تهران بر مبنای روش‌های قبلی محاسبه و منتشر می‌شود.

این اطلاعیه خبری افزود: با توجه به تقاضای فعالان بازار و به‌خصوص شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مدیران پورتفوی‌ها، برای محاسبه و انتشار شاخص قیمت قبلی (با احتساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری) به ویژه به منظور مقایسه عملکرد سرمایه‌گذاری‌ها و نیز استفاده از آن شاخص در تحقیقات دانشگاهی و حرفه‌ای، هیات‌مدیره بورس اوراق بهادار در نشست دیروز خود، محاسبه و انتشار شاخص به روش سابق را تصویب کرد. به این ترتیب شاخص قیمت از این پس بر مبنا و منوال روش‌های قبلی محاسبه و منتشر خواهد شد.

افزون بر این روابط عمومی بورس اطلاع حاصل پیدا کرد که شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار نیز در نشست روز دوشنبه خود محاسبه شاخص به روال قبلی را تصویب کرده است و چارچوب ارائه شاخص‌های جدید پس از تصویب این شورا اجرا خواهد شد.