ایرنا - مدیر مجامع و سهام ایران خودرو اعلام کرد که این شرکت با توجه به برنامه‌های راهبردی خود، در سال آینده به ازای هر سهم ۸۰۰ ریال سود پیش‌بینی کرد. «بهرام آکسته» افزود: وضعیت آینده سهام ایران خودرو درخشان است و با توجه به برنامه‌های راهبردی که ایران خودرو در داخل و خارج از کشور انجام داده است، تا سه سال آینده سودآوری شرکت به نحو مطلوبی افزایش پیدا خواهد کرد. وی گفت: وضعیت سهام در یک ماه گذشته دارای یک ثبات نسبی بوده و شرکت سرمایه‌گذاری سمند با همکاری کارگزاری صنعت و معدن، بازارسازی سهام را به مدت دو ماه آغاز کرده است تا با این بازارسازی قدرت نقدینگی سهام بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی افزود: تحقیقات گذشته نشان داده است که بازارسازی روی سهام اثر مطلوب دارد.

مدیر مجامع و سهام ایران خودرو گفت: سرمایه‌گذاری در بانک سود کوتاه مدتی را برای فرد به دنبال دارد، ولی سرمایه‌گذاری در یک شرکت صنعتی که احتمال ریسک بیشتری دارد، یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت است. وی اظهار داشت: در بعضی سال‌ها ممکن است سودی که سهامدار مورد نظرش است تحقق نیابد، ولی سرمایه‌گذاری با ریسک بالا معمولا دارای بازدهی بالایی خواهد بود و نباید فقط به عملکرد یک سال شرکت توجه کرد.

وی با بیان اینکه سودآوری ایران خودرو حدودا در نیمه دوم سال بوده است، گفت: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد سودآوری شرکت در نیمه دوم و فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد در نیمه اول سال اتفاق افتاده است.