ایسنا- نظرات کانون کارگزاران در مورد نرخ کارمزد می‌تواند درآمدهای شرکت بورس را تامین کرده و مشکلات موجود را حل کند. اکبر زرگانی‌نژاد، سخنگوی کانون کارگزاران و کارگزار بورس در مورد نرخ کارمزد کارگزاران گفت: باید با یک واقع بینی نسبت به مسائل موجود و همچنین نکاتی که به لزوم ایجاد درآمد برای شرکت بورس کمک می‌کند، توجه داشت.

وی ادامه داد: نظرات کانون در مورد نرخ کارمزد که قبلا به اطلاع اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس رسیده است، می‌تواند درآمدهای شرکت را تامین کرده و در صورت تجدید نظر می‌توانیم به راهکار منطقی در این خصوص دست یابیم. او با بیان این که کارگزاران، سرمایه‌داران و کسانی که به توسعه بازار علاقه‌مندند باید به محوریت بازار توجه کنند، یادآور شد: در صورتی که بازار سرمایه به خوبی عمل کند، کارگزاران هزینه‌های خود را پرداخت کرده و سرمایه‌گذاران نیز دچار مشکل نمی‌شوند و شرکت بورس نیز به درآمدهای مورد نظر دست یافته و پاسخگوی سهامداران خواهد بود.

زرگانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در صورت توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه و افزایش حجم معاملات با روش‌های جاری موجود در سایر کشورها فارغ از ریسک‌های غیر سیستماتیک که در بازار وجود دارد، به مراتب بالاتر رفته ومشکلی در این زمینه ایجاد نمی شود.

وی در مورد نرخ کارمزد کارگزاران گفت: افزایش هزینه‌های کارگزاران باعث شده است که آنان نه تنها برنامه‌های توسعه‌ای خود را متوقف کرده، بلکه به عقب حرکت کرده و با بستن دفاتر خود نیروی انسانی را کاهش دهند، این در حالی است که نیروی انسانی در بازار سرمایه با ارزش بوده و نباید از بین برود.

زرگانی‌نژاد تصریح کرد: منطقی شدن کار و نگاه اصولی به مسائل موجود در بازار سرمایه و نیز توجه به این که همه در یک مجموعه قرار داشته و باید به تقویت آن و متناسب با امکانات موجود نقش خود را ایفا کنند، می‌تواند در از بین رفتن مشکلات بازار اثرگذار باشد.