برگزاری 51 مجمع طی 8روز

گروه بورس- مجمع عمومی بیش از یک‌هشتم از پربازده‌ترین شرکت‌های بورسی، از امروز تا ۲۶تیر ماه برگزار می‌شود. به نوشته خبرنگار ما از امروز تا پایان تیر ماه، سهامداران حقیقی و حقوقی روزهای کاری پرمشغله‌ای دارند و حتی گاه طی یک روز مجبور هستند در ۸ تا ۹مجمع عمومی نیز حضور یافته یا اطلاعات آن را دریافت کنند. در این میان گروه بورس دنیای اقتصاد به منظور اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به جزئیات تصمیم‌های مربوطه به مجامع، گزارش‌های به روزی را از مجامع منتشر خواهد کرد.

براین اساس، مجامع عادی سالانه و فوق‌العاده بیش از ۵۱ شرکت بورسی تا بیست‌وششم ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، از جمله شرکت‌های بزرگی که طی روز‌های آینده مجامع آنها برگزار می‌شود، می‌توان به شرکت‌های پتروشیمی آبادان، پتروشیمی خارک، باما، ‌بانک پارسیان و شرکت بورس اوراق بهادار اشاره کرد. برگزاری مجامع این شرکت‌ها که با توجه به سرمایه بالای خود، دارای سهامداران حقیقی و حقوقی زیادی هستند، می‌تواند در روند شاخص طی روز‌های آینده تاثیرگذار باشد.

با توجه به انتشار صورت‌های مالی شرکت بورس، برگزاری اولین مجمع عادی سالانه این شرکت می‌تواند در تصمیم‌گیری سهامداران این شرکت برای نگه‌داشتن سهام آن در پرتفوی آنها اثرگذار باشد.

همچنین طی هفته آینده، روز ۲۵ تیرماه با اعلام برگزاری ۱۱ شرکت، دارای بیشترین ترافیک برای سهامدارانی خواهد بود که در پرتفوی آنها می‌توان سهام شرکت‌هایی مانند فولاد کاویان، گروه دارویی سبحان، بانک پارسیان، گروه صنعتی سدید، گاز لوله، ایران مرینوس و

ایران پویا را دید.

همچنین امروز مجامع ۶شرکت از جمله نورد و لوله اهواز، قند اصفهان، تولی‌پرس و فردا نیز مجامع عادی سالانه و فوق‌العاده ۵شرکت از جمله پتروشیمی آبادان و سایپا دیزل برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش ۲۰تیر ماه نیز با اعلام برگزاری ۹شرکت روز پرکاری برای سهامداران است که سهام شرکت بورس، باما، کابل‌سازی تک و پارس سوئیچ را دارند.

۲۱ و ۲۳تیر ماه با ۵مجمع، ۲۴تیر ماه با ۸مجمع و ۲۶تیر ماه با ۳مجمع از دیگر روزهای برگزاری مجامع در روزهای آینده است.این درحالی است که مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صدرا روز شنبه به دلیل قطعی نبودن گزارش حسابرس به تنفس خورد و تا زمان تنظیم این گزارش زمان برگزاری نوبت دوم مجمع این شرکت بزرگ اعلام نشده است.

برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری این مجامع جدول آن را در صفحه ۱۸ بخوانید.