رضا معظمی

گروه بورس- شاخص کل بورس اوراق‌بهادار روز گذشته به رشد خود ادامه داد و توانست با ثبت رشد ۳۸/۲۰واحدی به ۹هزار و ۱۴۷واحد برسد.

در بازار دیروز شاخص در ابتدای وقت معاملاتی نوساناتی را شاهد بود. تشکیل صف فروش برای تراکتورسازی ایران و باما برای دقایقی شاخص را منفی کرد، اما با معاملات رو به رشد فولاد مبارکه که تاثیر ۱۱/۳واحدی داشت شاخص در ساعت ۵۴/۹دقیقه ۶۳/۱واحد رشد را به ثبت رساند. در ساعت ۹ و ۲۶دقیقه نماد سرمایه‌گذاری نفت، شاهد دادوستد یک بلوک ۳۰۰هزار سهمی درنرخ یک‌هزار و ۶۲۷ریال بود. یک دقیقه بعد نماد رینگ ساری مشهد دادوستد ۱۹۷/۵میلیون سهم را در نرخ ۹۳۲ریال تجربه کرد. دقایقی بعد در ساعت ۹ و ۵۶دقیقه نماد سرمایه‌گذاری نفت شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۳۰۰هزار سهمی دیگر در نرخ یک‌هزار و ۶۲۷ریال بود. این نماد تا پایان معاملات دیروز نیز همچنان روند فعالی داشت، به گونه‌ای که در ساعت ۱۱ و ۲۴دقیقه معاله یک بلوک ۳۹۹هزار سهمی و ۱۰۱هزار سهمی دیگر را نیز در نرخ صفر تابلو شاهد ‌بود. با افزایش تاثیر مثبت نماد فولاد مبارکه به ۸۴/۵واحد شاخص نیز به‌رغم تاثیر منفی ۲۸/۰واحدی پتروشیمی اصفهان، به ۲۹/۵واحد رشد رسید.

در ساعت ۱۰ و یک‌دقیقه، نماد داروسازی کوثر دادوستد یک بلوک ۷/۱میلیون سهمی را در نرخ ۳هزار و ۸۷۰ریال تجربه کرد. با افزایش تاثیر فولاد مبارکه به ۲۳/۶واحد و همچنین تاثیر ۹۹/۲واحدی نماد گل‌گهر شاخص، در ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه به ۲۸/۷واحد رشد دست یافت.

در ساعت ۱۱ و ۳۷دقیقه نیز نماد کارخانجات داروپخش شاهد دادوستد یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی در نرخ ۹هزار و ۶۵۵ریال بود. با افزایش تاثیر نماد گل‌گهر به ۱۴/۵واحد و عرضه ۴/۱میلیون سهم ملی مس با تاثیر ۸۴/۸واحد و همچنین تاثیر ۶۸/۱واحدی عرضه سهام کالسیمین، شاخص به‌رغم تاثیر منفی ۲/۱واحدی نماد سایپا در پایان بازار دیروز به ۳۲/۲۰واحد رشد رسید که این امر بازار دیروز را نیز همانند دیگر روزهای هفته اخیر برای معامله‌گران دلچسب ساخت.