گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در تداوم مسیر رشدی که در روز شنبه آغاز شد، توانست با ۲۱/۱۹واحد رشد به عدد ۹هزار و ۱۰۳واحد برسد.

دیروز شاخص با اندکی افت کار خود را آغاز کرد اما عرضه ۶۶۰هزار سهم چادرملو به میزان صف خرید این نماد موجب شد تا این نماد ۴۶/۲واحد تاثیر مثبت را به همراه آورد، این تاثیر مثبت با توجه به معاملات پرحجم نماد فولاد مبارکه و تشکیل صف خرید برای این نماد که تاثیر ۴۶/۱۲واحدی به همراه داشت، موجب شد تا به رغم جمع‌آوری صف فروش سایپا با تاثیر منفی ۴۵/۸واحد، شاخص بتواند با اتکا به تاثیر مثبت ۱/۱واحدی نماد تراکتورسازی ایران در ساعت ۱۰و ۴۱دقیقه ۸/۷واحد رشد را تجربه کند. با عرضه صف خرید ۴میلیونی فولاد مبارکه و عبور تعداد سهام معامله شده این شرکت از سقف حجم مبنا شرکت تاثیر فولاد مبارکه بر شاخص به ۵۷/۱۵واحد رسید. این تاثیر مثبت به همراه تاثیر مثبت تشکیل صف خرید برای پارس‌خودرو که تاثیر مثبت ۸۸/۰واحدی با خود به همراه داشت، موجب شد، شاخص در ساعت ۱۱ و ۳۹دقیقه به ۴/۱۰واحد رشد برسد.

درساعت ۱۰و ۲۶دقیقه نماد سرمایه‌گذاری نفت شاهد جابه جایی یک بلوک ۸۱۱هزار سهمی در نرخ یک‌هزار و ۵۹۶ریال بود. در ساعت ۱۱ و ۱۷دقیقه نماد سرمایه‌گذاری البرز پیش از آن در ساعت ۹و ۳۹دقیقه دادوستد یک بلوک ۲۰۰هزار سهمی را در نرخ یک هزار و ۶۶۰ریال تجربه کرده بود. این بار دادوستد یک بلوک ۱۸۹هزار سهمی را در نرخ یک هزار و ۶۶۶ریال تجربه کرد. در ساعت ۱۳ و ۲دقیقه این بار نوبت ایران ارقام بود که دو بلوک پیاپی آن به تعداد ۲۰۰ و ۱۰۰هزار سهم در نرخ ۵هزار و ۹۲۲ریال دادوستد شود. در ساعت ۱۲ و ۹دقیقه سینادارو نیز دادوستد یک بلوک ۱۳۰هزار سهمی را در نرخ ۱۱هزار و ۵۶۴ریال تجربه کرد. دارویی رازک نیز در ساعت ۱۱ و ۵۳دقیقه خرید و فروش یک بلوک ۱۵۰هزار سهمی را در نرخ ۱۱هزار و ۹۴۰ ریال تجربه کرد. داروسازی فارابی در ساعت ۱۰ و ۲۲دقیقه دادوستد یک بلوک ۲۰۷هزار سهمی را در نرخ ۸هزار و ۶۸۳ریال تجربه کرد تا روزی پرحجم را برای گروه دارویی شاهد باشیم. شاخص کل نیز با عرضه ۴/۱میلیون سهم ملی مس با تاثیر ۲۷/۸واحد و تاثیر ۴۵/۲واحد نماد گل‌گهر و به‌رغم تاثیر منفی ۴۶/۰ واحدی جمع‌آوری صف فروش داروسازی فارابی جهت فراهم آوردن زمینه انجام معامله عمده در این نماد در نهایت با ۲/۱۹واحد رشد دومین روز هفته کاری بورس در تابستان را پشت سر گذاشت.