خبرگزاریها- دستورالعمل شناسایی مشمولان مرحله دوم توزیع سهام عدالت از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت، داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت مصوبه جدید این ستاد را درخصوص دستورالعمل شناسایی مشمولان مرحله دوم دریافت سهام عدالت به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل،۳۰ درصد از جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری بخش‌های «کمتر توسعه یافته» (طبق فهرست مصوب هیات وزیران) و ۲۵درصد جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری سایر مناطق توسط دبیرخانه ستاد مرکزی محاسبه و به عنوان سهمیه مرحله دوم توزیع سهام عدالت خانوارهای روستایی و عشایری بخش‌های کشور به ستاد‌های استانی ابلاغ می‌شود.

هیات‌های تعیین شده از سوی ستاد مرکزی موظفند ضمن رعایت شرایط این دستورالعمل تا میزان سهمیه مذکور جمعیت خانوارهای روستایی و عشایری را برای دریافت سهام عدالت معرفی کنند.

مشمولان مرحله اول ساکن روستاها جزو این درصدها محسوب نمی‌شوند. کلیه مشمولان مرحله اول که بعد از تاریخ ۹/۱۱/۱۳۸۴ فوت کرده‌اند، مشمول دریافت پنج‌میلیون ریال سهام عدالت این مرحله (با رعایت تعداد اعضای خانوار) هستند و سود سهام این دسته از مشمولان با رعایت موارد قانونی به ورثه آنان پرداخت خواهد شد.

براساس این ابلاغیه مرکز آمار ایران و وزارت کشور موظف شده اند همکاری لازم را در خصوص ارائه آخرین آمار مناطق کمتر توسعه یافته و سایر مناطق و نیز شناسایی دقیق مشمولان مرحله دوم توزیع سهام عدالت با ستاد مرکزی به عمل آورند.