واحد رسیدگی به شکایت «سازمان» در طبقه هشتم، آماده دریافت شکایت سهامداران

گروه بورس- معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: واحد رسیدگی به شکایات این سازمان آماده پاسخگویی به هرگونه شکایت در حوزه بازار سرمایه است. به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، حسین فهیمی گفت: این واحد صرفنظر از ورود یا عدم ورود، شکایت آن را بررسی می‌کند.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: کسانی که احساس می‌کنند، خسارتی به آنها وارد شده است یا مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند یا تصور می‌کنند قانون یا مقرراتی در یکی از حوزه‌های فعالیت در بورس نقض شده است، اگر توان تعیین ماهیت درخواست خود را ندارند و نمی‌دانند که درخواست آنها باید به صورت تخلف یا پیگیری جرم یا به صورت اختلاف پیگیری شود، صرفنظر از ماهیت درخواست، می‌توانند آن را به این واحد تقدیم کنند. وی تصریح کرد: این واحد ماهیت درخواست و ارتباط آن با یکی از ارکان بورس یا واحدهای سازمان را تعیین می‌کند.

فهیمی خاطرنشان کرد: اگر مرجع با صلاحیت دیگری در خارج از ارکان بازار اوراق بهادار (شورا و سازمان) باید به این شکایت رسیدگی کند، این واحد شاکی را راهنمایی می‌کند و اگر هر یک از واحدهای مجموعه سازمان بورس بر اساس قانون و مقررات مکلف به رسیدگی باشند واحد رسیدگی به شکایات به طور مستقیم و یا از طریق ارجاع آن به ادارات مربوط، به شکایت رسیدگی و پاسخ نهایی آن را به شاکی ارائه می‌کند.

نایب رییس هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه از این پس واحد رسیدگی به شکایات، ‌ورودی همه درخواست‌ها و شکایات به سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود، تاکید کرد: هیچ یک از واحدهای دیگر سازمان به طور مستقیم شکایات یا درخواست‌های مراجعه‌کنندگان را نمی‌پذیرند.

فهیمی درباره تفاوت قانون جدید بازار اوراق بهادار با قانون قدیم در بخش رسیدگی به شکایات تصریح کرد: پیش از این درباره اختلافات فعالان، مشتریان کارگزاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها که ناشی از معامله بود رسیدگی می‌شد، اما در قانون جدید اختلاف ناشی از فعالیت در بازار سرمایه اعم از معامله یا هر فعالیت دیگری که با این حوزه ارتباط داشته باشد قابل طرح است و لزوما نباید ناشی از معامله باشد.

واحد رسیدگی به شکایات سازمان بورس و اوراق بهادار در طبقه هشتم ساختمان حافظ قرار دارد.