گروه بورس- رییس سازمان بورس بار دیگر تاکید کرد که صندوق مشاع اوراق مشارکت با سرمایه‌ای تا سطح ۱۰۰میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود. دکتر علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با ایسنا، به عرضه سهام مس در بورس اشاره کرد و گفت: امیدواریم این سهام روز یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه در بورس عرضه شود.

او درباره تحقق بودجه ۷هزار میلیارد تومانی از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی در بودجه سال ۸۶ و اینکه آیا وضعیت بورس می‌تواند این رقم را پوشش دهد؟ گفت: بخشی از واگذاری در خارج و بخشی در داخل از بورس انجام خواهد شد، بنابراین برای واگذاری بخشی از سهام که در بورس انجام می‌شود باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به واگذاری‌های سال آینده اشاره و اظهار کرد: در تحلیل‌ها نباید صرفا وضعیت جاری مدنظر قرار گیرد، بلکه وضعیت آینده بسیار مهم است، بنابراین در حال این برنامه‌ریزی‌ها برای واگذاری‌های سال آینده هستیم.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه در تمام حوزه‌ها کارهایی در حال انجام است، گفت: سال آینده نرم‌افزار جدید اتوس را عملیاتی خواهیم کرد، بخشی از این نرم‌افزار تحویل داده شده و امیدواریم در نیمه اول سال ۸۶ این نرم‌افزار عملیاتی شود که همین امر ما را در امر واگذاری‌ها کمک خواهد کرد.

وی درباره عرضه سهام فولاد مبارکه در بورس و اینکه این عرضه بستگی به کشش بازار و ارائه اطلاعات مدنظر سازمان خواهد داشت، گفت: فولاد مبارکه در‌حال‌حاضر کسری اطلاعات دارد، اما زمانی که این اطلاعات را تکمیل کند، باز هم عرضه این سهام بسته به شرایط بازار خواهد بود.

او در ادامه درباره صندوق سرمایه‌گذاری مشاع و اینکه صندوق‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای ورود مردم به بازار سهام به حساب می‌آیند، ادامه داد: از این صندوق‌ها در قانون جدید بازار اوراق بهادار تحت عنوان صندوق‌های سرمایه‌گذاری یاد شده که ظرفیت قانونی ایجاد این صندوق‌ها درحال‌حاضر فراهم است، بنابراین در حال تدوین مقررات آن هستیم که امیدواریم در سال آینده این صندوق‌ها را به صورت گسترده ایجاد کنیم.

صالح‌آبادی از اعطای مجوز به یکی از صندوق‌ها که تنها در آن اوراق مشارکت مورد‌معامله قرار می‌گیرد، خبر داد و افزود: صندوق بانک کارآفرین که درآمد ثابت دارد تا پیش از عید مجوز خواهد گرفت. این صندوق، مشاع است منتهی در این صندوق تنها اوراق مشارکت مورد معامله قرار می‌گیرد، کف سرمایه این صندوق ۲۰‌میلیارد و سقف آن ۱۰۰‌میلیارد تومان است.