سهام «مس» در بورس

فارس- معاون حقوقی و واگذاری سازمان خصوصی‌سازی گفت: یکشنبه هفته آینده ۵‌درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان نخستین واگذاری در چارچوب اصل ۴۴ در بورس عرضه خواهد شد. مهدی عقدایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان توسعه و نوسازی معادن همکاری لازم با سازمان خصوصی را به عمل آورده و نسبت به ارائه وکالتنامه‌ها و اوراق سهام اقدام کرده است.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد در روز یکشنبه مورخ ۸بهمن به منظور کشف قیمت نسبت به عرضه ۵‌درصد از سهام ملی مس در بورس اقدام کند که اگر اتفاق خاصی تا آن روز نیفتد این برنامه به طور قطع پیاده خواهد شد.

عقدایی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین خصوصی‌سازی و بورس اوراق بهادار، قیمت اولیه سهام ملی مس از طریق مکانیزم عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد.

وی افزود: روال این مکانیزم به این صورت است که خریداران درخواست‌های خود را با مبالغ موردنظر ارائه می‌دهند و سپس از بالاترین قیمت، عرضه سهام آغاز می‌شود.

معاون حقوقی و واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با وضعیت معامله عمده هپکو گفت: بعد از ابطال معامله هپکو، آگهی عرضه ۷۲/۶۰درصد از سهام این شرکت از امروز منتشر و حداکثر ۲۰ روز بعد سهام این شرکت برای دومین مرتبه در بورس عرضه خواهد شد.

عقدایی ادامه داد: همچنین آگهی عرضه ۲/۶‌درصد از سهام سیمان کارون، ۶/۱۹درصد از پتروشیمی شیراز، ۳/۱۲درصد پشمبافی افشار یزد، ۱۰۰‌درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری الله آباد، ۳۰‌درصد از شرکت حسابرسی و خدمات مالی برق تهران و ۴۹‌درصد از شرکت مهندسی رایابندر منتشر خواهد شد.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تشریح عملکرد این سازمان در دی ماه گفت: دردی‌ماه سال جاری ۵ میلیارد و۱۲ میلیون ریال از سهام شرکت‌های دولتی مشمول خصوصی‌سازی توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

سید مهدی عقدایی تصریح کرد: عمده سهام‌ واگذار شده در ماه گذشته به بخش خصوصی مربوط به شرکت هپکو و شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران بود.

وی اظهار داشت: با احتساب شرکت هپکو در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری ۸۵۶ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال از سهام شرکت‌های دولتی مشمول خصوصی‌سازی توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی افزود: این در حالی است که تا پایان آذرماه سال جاری نیز۸۱۴میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال از سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اظهار داشت: در آذر ماه سال جاری ۲۱۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۵۸۱ سهم به مبلغ ۸۱۳ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذارشد که عمده‌ترین شرکت‌هایی که سهام آنها در آذرماه به بخش خصوصی واگذار شده هپکو، پاتله وشرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران بود.