گروه بورس- مدیر مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار از کارشناسان و متخصصان بازار سرمایه دعوت کرد تا با ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود در تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های نظارت بر فعالیت نهادهای مالی مشارکت کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر علی سعیدی گفت: این آیین‌نامه‌ها از طریق پایگاه‌های اینترنتی سازمان بورس و اوراق بهادار در اختیار کارشناسان و صاحبنظران قرار می گیرد و امکان ارائه نظرات با شرکت در میزگردهای اینترنتی مرکز پژوهش نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر این‌که نظرات و دیدگاه‌های ارائه شده به طور قطع در سیاستگذاری‌ها مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور و آغاز خصوصی‌سازی گسترده، اجرای ابلاغیه بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی و نیز تصویب قانون بازار اوراق بهادار، این مرکز براساس ماموریت سازمانی خود، آیین‌‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های نظارت بر فعالیت نهادهای مالی را تدوین می‌کند.

وی با بیان این‌که این نهادها در قانون جدید تعریف شده‌اند و حضور آنها دارای رسمیت و مقبولیت قانونی است ،تصریح کرد: آیین‌‌نامه نظارت بر فعالیت نهادهای مالی شامل اعطای مجوز، نظارت بر اجرا و موارد لغو مجوز پس از تدوین و استفاده از نظر مشاوران حقوقی و حقوق مالی، به کمیته تدوین مقررات و پس از تعدیلات و اصلاحات، به هیات مدیره بورس و سپس به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارسال می‌شود. دکتر سعیدی یادآور شد: نهادهای مالی برشمرده شده در قانون بازار اوراق بهادار به عنوان ابزارهای اجرایی بازار سرمایه در فرآیند خصوصی‌سازی هستند که بدون حضور، اجرای این فرآیند با مشکل مواجه می شود.