ایسنا- هیات اجرایی تاسیس شرکت سهامی بورس کالای ایران مهلت واریز وجوه تعهد شده موسسان این شرکت را که تا ۲۸ دی‌ماه بود، ۴ روز دیگر تمدید کرد. سیدعلی حسینی، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران و عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از تمدید مهلت پرداخت واریز وجوه از سوی موسسان شرکت بورس کالا خبر داد و افزود: با توجه به این‌که ۷۰‌درصد موسسان باید این وجه را پرداخت می‌کردند، اما حدود ۱۰‌درصد موسسان هنوز وجوه خود را در زمانی که تعیین شده بود (پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه) واریز نکرد‌ه‌اند، بنابراین این زمان تمدید شده است. او دلیل واریز نشدن وجوه از سوی برخی از موسسان را مقارن شدن با پایان مهلت واریز با پایان ماه عنوان کرد و افزود: به همین دلیل مهلت تا پایان سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه برای موسسان تمدید شده است و این مدت نیز مجددا تمدید نخواهد شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و امور ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره میزان پرداخت وجوه از سوی موسسان توضیح داد: چون تخصیص با فرآیند خاص انجام شده، بنابراین سهم هر یک از موسسان متفاوت بود. حسینی در ادامه پایان بررسی اساسنامه پیشنهادی شرکت بورس کالا را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: پیشنهادهای هیات اجرایی دیروز در جلسه هیات‌مدیره مطرح و بخشی را که بتوانیم بپذیریم در اساسنامه پیشنهادی لحاظ خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دیروز جلسه‌ای به منظور آشنایی با شرکت ملی صنایع مس ایران تشکیل خواهد شد، گفت: امیدواریم بدون مشکل بتوانیم به زودی به عرضه سهام مس در بورس بپردازیم.