درخواست خریدار هپکو برای تمدید مهلت دو هفته‌ای فقط به خاطر عدم پرداخت ۸ میلیارد ریال در شورای بورس مطرح نشد

گروه بورس- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار علت ابطال معامله هپکو را تشریح کرد. دکتر علی صالح‌آبادی، گفت: براساس شرایط معامله، بخش نقدی آن باید حداکثر تا ۱۵ روز کاری پس از معامله تسویه و بابت بقیه ثمن معامله که معادل ۷۰درصد بود، فرم خارج از پایاپای به سازمان بورس ارائه می‌شد.

او افزود: خریدار، خواهان تمدید مهلت به مدت ۲ هفته بود که این موضوع خلاف مصوبه شورای عالی بورس بود، این درخواست باید در شورای بورس مطرح و به تصویب و تایید شورا می‌رسید.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: مطرح شدن این درخواست در شورای بورس در صورتی بود که بخش نقدی یعنی بیش از ۲۱۰میلیارد ریال، در مهلت مقرر پرداخت می‌شد که متاسفانه از این مبلغ تنها ۲۰۲میلیارد ریال به حساب واریز شده بود و بنابراین طبق مقررات بورس، معامله نمی‌توانست قطعی شود. صالح‌آبادی تاکید کرد: علاوه بر این، کارگزار فروشنده نیز، فرم خارج از پایاپای را بابت بخش غیرنقدی معامله به سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل نداد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در شرایط آگهی معامله، حداکثر مهلت ۱۵ روز اعلام شده بود، تمدید مهلت به عدالت معامله لطمه می‌زند زیرا در این معامله رقبای زیادی وارد شدند و خریدار براساس رقابت مشخص شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: با توجه به شرایطی که در این معامله ایجاد شد، آگهی مجدد به قیمت پایه معامله قبلی منتشر می‌شود و به زودی معامله آن انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، صالح‌آبادی یادآور شد: خریدار معامله ابطال شده نیز می‌تواند بار دیگر در رقابت وارد شود و سهام هپکو را خریداری کند.