ایسنا- اگر معاملات در بورس به نوعی انجام شود که کاهش قیمت‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتد، زودتر به نقطه تعادل خواهیم رسید، در غیر این صورت همین وضعیت در بورس ادامه خواهد داشت. اکبر زرگانی‌نژاد، کارگزار بورس اوراق بهادار، با بیان این که روان‌ و نقدتر شدن اوراقی که برای فروش عرضه شده و همچنین وجود مقداری نقدینگی تنها راه‌حل خروج از این وضعیت رکود بازار است، گفت: برای ورود نقدینگی به بازار باید قیمت‌ها تا حدی پایین آمده که خریداران تشویق به خرید سهم شوند. زمانی که عرضه بالا می‌رود شرایطی را به دنبال دارد که به حجم عرضه سهم اضافه خواهد شد، بنابراین خریداران با توجه به عرضه سهم، مقداری از بازار فاصله می‌گیرند، حتی اگر سهم، با بازده مناسب باشد.

او با اشاره به این‌که زمانی خریداران می‌توانند وارد این معاملات شوند که احساس کنند با توجه به شرایط بازار بازدهی بیشتری به دست می‌آورند، خاطرنشان کرد: با این وجود وقتی قیمت‌ها کاهش پیدا ‌کند هم فروشنده‌ها به قیمت‌های کاهش یافته حاضر به فروش سهم نخواهند بود و هم خریداران با توجه به بازده مناسب، تقاضایشان در بازار را افزایش می‌دهند همین امر می‌تواند بازار را به یک تعادل جدید برساند.

زرگانی‌نژاد با اشاره به این که ورود هر منبع به بازار درجه نقدینگی سهام را بالا خواهد برد، عنوان کرد: ورود منابع دیگر به بازار موجب گردش معاملات خواهد شد.

این کارگزار بورس ادامه داد: اگر معاملات به نوعی انجام شود که کاهش قیمت‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتد، سریع‌تر به نقطه تعادل خواهیم رسید در غیر این صورت همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی درباره اساسنامه کانون کارگزاران و این که تا پایان امسال این اساسنامه جمع‌بندی و کانون راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان و هیات موسس کانون در حال بحث و بررسی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در اساسنامه هستند، همچنین پس از این بررسی مجمع موسس تشکیل و مراحل ثبت کانون انجام خواهد شد، اما اگر بیشتر روی موضوعات آن کار شود نتایج آن نیز بهتر خواهد بود.