فارس - نمایشگاه و همایش بازار سرمایه با اهدافی چون توسعه بازار سهام، گسترش فرهنگ سهامداری، تعامل سازمان بورس با اقشار مختلف جامعه و معرفی نهادهای فعال در بهمن ماه سال جاری به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد. رضا حسینی، مدیر‌ روابط عمومی سازمان بورس اوراق بهادار ضمن اعلام این خبر، افزود: در این نمایشگاه همایش دو روزه‌ای نیز با محوریت قانون جدید بازار اوراق بهادار برگزار خواهد شد و طی آن مدیران سازمان و کارشناسان در حضور سهامداران حقوقی و حقیقی مقالاتی را ارائه خواهند کرد و به بحث و بررسی خواهند پرداخت. وی افزود: در نظر است تا با گردهم آوردن همه گروه‌های فعال بازار سرمایه شامل کارگزاران، حسابرسان، کارشناسان، مدیران و اصحاب رسانه‌ها و دست‌اندرکاران به هرچه شفاف تر کردن بازار و افزایش تعامل کمک شود.

حسینی در پاسخ به‌این سوال که آیا در این همایش و نمایشگاه به مانند چند سال گذشته برترین‌های بورس نیز معرفی خواهند شد یا خیر، اظهار داشت: فعلا برنامه‌ای در رابطه با معرفی برترین‌های بازار سرمایه در نظر گرفته نشده، اما در صورت موافقت هیات‌مدیره سازمان بورس برنامه معرفی برترین‌های بورس نیز اجرا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اطلاع رسانی سازمان بورس در رابطه با این پیشنهاد «فارس» که با بررسی‌ها و نظرسنجی از همه گروه‌ها می‌توان نسبت به معرفی شرکت‌ها، مدیران، سهامداران، حسابرسان، کارشناسان، تحلیلگران، استادان و مدرسان و روزنامه‌های برتر اقدام کرد تا ضمن تزریق روحیه و نشاط،‌ انگیزه فعالان نیز افزایش یابد، گفت: این پیشنهاد قابل بررسی است و در نوع خود می‌تواند دستاوردهای جالب و نوینی را برای بازار سرمایه به بار آورد، اما به هر حال این پیشنهاد باید به تصویب هیات‌مدیره سازمان برسد. «حسینی» مکان برگزاری نمایشگاه و همایش بازار سرمایه را سالن فوتبال ورزشگاه آزادی معرفی کرد و گفت: از طرفی محل مناسب دیگری نیز مهیا نشد، لذا مجبور به در نظر گرفتن سالن سرپوشیده ورزشگاه آزادی شدیم.

وی گفت: شاید مکان نمایشگاه چندان جالب و درخور بازار سرمایه نباشد، اما با افزایش کیفیت و در نظر گرفتن سرویس‌های ایاب و ذهاب متعددی که هر یک ساعت از ساختمان بورس به سمت مکان نمایشگاه حرکت خواهند کرد و دیگر موارد این مساله جبران خواهد شد.

حسینی به نیاز هر ساله بازار سرمایه به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی تاکید کرد و ابراز داشت: از سال آینده کمیت و کیفیت نمایشگاه تخصصی بازار سرمایه با تغییر و تحولات بنیادی و جالبی همراه خواهد شد. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: برپایی این گونه نمایشگاه‌ها و همایش‌ها به افزایش تعامل و ارتباط درون و برون سازمانی بازار سرمایه بینجامد.