مدیریت رحمانی بر شرکت بورس قطعی شد
دنیای اقتصاد- به گفته علی صالح‌آبادی، رییس سازمان بورس اوراق بهادار، در جلسات غیررسمی اعضای هیات مدیره شرکت بورس بر سر مدیرعاملی علی رحمانی برای شرکت سهامی‌بورس به توافق رسید‌اند، اما هنوز به‌طور رسمی‌وی به سازمان معرفی نشده است. به گفته وی، به زودی جلسه رسمی‌هیات مدیره شرکت بورس با حضور معاون حقوقی سازمان برگزار خواهد شد و اگر انتخاب علی رحمانی صورت جلسه رسمی‌شود، از سوی سازمان بورس مشکلی وجود نداشته و صلاحیت وی تایید می‌شود.

آمارها سخن می‌گوید
کارنامه ۳۶۵ روز مدیریت بر بورس تهران
گروه بورس- طی یکسالی است که علی صالح‌آبادی سکان هدایت بازار مالی ایران را در اختیار گرفته است شاخص‌های بورس نوسانات زیادی داشته است. به گونه‌ای که پس از انتصاب وی به سمت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت سهام اکثر شرکت‌ها و به تبع آن شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند. افزایشی که در پی یکسال کاهش مداوم قیمت‌ها سهامداران را نسبت به آینده بورس تهران خوش‌بین کرد، اما وقایع داخلی و خارجی که پس از آن اتفاق افتاد، باعث شد که قیمت‌ها دوباره در مسیر سراشیبی گام بردارند.
همان‌طور که در جدول ملاحظه می‌شود، شاخص کل که در حقیقت شاخص قیمت است. نسبت به زمان ورود رییس سازمان با ۲/۱درصدی افت روبه‌رو بوده است. به بیان دیگر سهامداران بورس تهران به لحاظ قیمت سهام به طور میانگین دچار زیان شده‌اند، اما این نسبت در سایه رشد ۳/۱۲درصدی شاخص نقدی که نشانگر سود تقسیمی شرکت‌ها در مجامع است.
در مجموع بازدهی 11درصدی را برای سهامداران ثبت کرده است. همچنین طی این مدت هیچ شرکت جدیدی وارد تابلوی قیمت‌ها در بورس تهران نشده است، هرچند تعداد محدودی شرکت در بورس پذیرفته شده‌اند، اما به دلایل مختلف تاکنون امکان معامله در بورس تهران را پیدا نکرده‌اند. از طرف دیگر یکی از انتقادهایی که در طی این مدت به رییس سازمان بورس وارد بوده است، کنترل شاخص‌های بورس تهران بوده است به گونه‌ای که به دلیل عدم وجود آیین‌نامه در رابطه با بازگشایی و بستن نمادها، در عمل «سازمان» بازگشایی نمادهای بسته را در روزهایی که جو عمومی بورس مناسب بوده، انجام داده است. یکی از اثرات این تصمیمات بالا نگهداشتن تصنعی شاخص‌ها در روز بازگشایی و افت قیمت سهام بازگشایی شده در روزهای پس از بازگشایی بوده است. همچنین برخورد شدید با دارندگان و استفاده‌کنندگان از اطلاعات نهانی نیز یکی از مواردی است که در طی این دوره توجه ویژه‌ای به آن شده است. الزام شرکت‌ها به ارائه پیش‌بینی‌های سود با نظر حسابرس و الزام شرکت‌ها به ارائه صورت‌های مالی و گزارش هیات‌مدیره پیش از برگزاری مجامع نیز از نکات مثبت دوره تصدی صالح‌آبادی بوده است.