گروه بورس - سهامداران ایرانی به واسطه کمبود مجاری اطلاع‌رسانی و نبود دسترسی به اطلاعات فراگیر بازار همیشه تحت شرایط نابرابری قرار دارند. متاسفانه میزان سطح دسترسی و کارایی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های بورسی نیز همسان با عمق بازار سرمایه است و تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. با اعتقاد به وجود این وضعیت، با کمک و همکاری تالار بورس مشهد مهم‌ترین بسته اطلاعاتی کارنامه شرکت‌های بورسی در سال ۸۴ و ۸۵ امروز منتشر می‌شود.

امروز به واسطه این که بسیاری از جداول مندرج در صفحه‌های بورس و جداول بنیادی، عرضه و تقاضا، معرفی تکنیکی سهام، معامله سهامداران تکراری است، جداول جدیدی منتشر شده است.

امروز جداول آخرین وضعیت ثبت افزایش سرمایه، سود تقسیمی شرکت‌ها در سال ۸۵، نحوه پرداخت سود ۸۵، افزایش سرمایه شرکت و مهلت استفاده از حق تقدم، اعلام زمانبندی و نحوه توزیع اوراق جدید ناشی از افزایش سرمایه از نظرتان می‌گذرد.انتشار این اطلاع‌رسانی گسترده همانند یک بانک جامع اطلاعاتی سهام شرکت‌های بورس تاکنون بی‌سابقه بوده است و همواره سهامداران برای دریافت این اطلاعات که معمولا در صفحات روزنامه‌های رسمی شرکت‌ها طی یک سال به صورت پراکنده چاپ می‌شود، نیازمند پیگیری روزانه اخبار و اطلاعیه‌های شرکت‌ها هستند.

این بانک اطلاعاتی کاغذی که با کمک تالار بورس مشهد تهیه شده است، قدرت آرشیو‌پذیری بالایی دارد و سهامداران را نسبت به جمع‌آوری اطلاعات بازار طی سال ۸۵ بی‌نیاز می‌سازد.

در راستای وظیفه گروه بورس «دنیای اقتصاد» نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق، جامع و به هنگام به مخاطبان خود با انتشار این مجموعه تلاش شده است بازار به سطح بهینه اطلاعات دست یابد.

اگرچه احتمال اندک تغییر اطلاعات برخی از شرکت‌ها وجود دارد، اما با این حال گروه بورس این اطلاعات را ذی‌قیمت دانسته که کمتر نهادی جمع‌آوری می‌کند و در صورتی که اطلاعات جدیدی کسب شود، گزارش می‌کنیم.