فارس - معاون طرح و برنامه وزارت تعاون گفت: تاکنون سهام ۲۲ شرکت دولتی برای واگذاری مشخص شده و سهام دولت در شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور از جمله سایپا و ایران خودرو نیز در قالب سهام عدالت تا بهمن ماه سال ۸۶ واگذار خواهد شد. سید‌محمود رشیدی‌فر در این‌باره اظهار داشت: سقف سهام عدالت توزیع شده میان افراد تحت پوشش سازمان‌های کمیته امداد، بهزیستی و بسیج و سپاه از ۵۰۰هزار تومان باید به دو میلیون تومان به ازای هر نفر افزایش یابد. برای هر خانوار ۱۰میلیون تومان سقف سهام عدالت در نظر گرفته شده که تصور می‌شود تا بهمن ماه امسال این امر محقق شود.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون به تشکیل کار گروه‌هایی در شهرستان‌ها برای شناسایی افراد کم درآمد و فاقد درآمد مشمول دریافت سهام عدالت اشاره و عنوان کرد: اغلب این افراد روستائیان و کشاورزان کم‌درآمد و فاقد درآمد خواهند بود. در مرحله نخست واگذاری چهار نفر از کمیته امداد، دو نفر سازمان بهزیستی و یک نفر نیز سپاه و بسیج در لیست افراد مشمول قرار داشتند.

رشیدی‌فر از آغاز مرحله دوم توزیع سهام عدالت از عید غدیر خم خبر داد و گفت: واگذاری این سهام به اقشار دهک اول و دوم جامعه از این زمان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده واگذاری سهام عدالت به اقشار محروم جامعه باید ظرف دو سال به پایان برسد. پیش‌بینی می‌شود که بهمن ماه سال آینده این واگذاری به اتمام برسد.