عصر ایران- سازمان بورس اوراق بهادار، براساس قانون جدید بازار سرمایه، اختیاردادن مجوز به ابزارهای مدرن مالی را دارد وبه نظر می‌سد با توجه به فراهم شدن فضای لازم، به زودی شرایط انجام داد وستد روی ابزارهای مالی مشتقه، ایجاد شود. وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس اوراق بهادار، بر زمان وحجم جلسه‌های تحقیق و بررسی و تطابق ابزارهای مدرن مالی و اوراق مشتقه با دیدگاه‌های شرعی ومذهبی افزوده است. این وزارتخانه قصد دارد با تکیه برظرفیت‌های شرعی ومذهبی، تعداد ابزارهای قابل دادوستد دربورس اوراق بهادار را افزایش دهد.

«مجید رضایی»، محقق مسایل اقتصاد اسلامی و استاد «دانشگاه مفید» در این زمینه گفت: از سال‌ها پیش، ضرورت استفاده از ابزارهای مدرن مالی در بورس تهران احساس می‌شود، اما به نظر می‌رسد مدیران پیشین اقتصاد ایران، آمادگی لازم برای تطابق ابزارهای مشتقه، با دیدگاه‌های اسلامی را نداشته‌اند وگرنه از چندسال پیش، می‌شد چنین ظرفیتی برای بورس اوراق بهادار تهران ایجاد کرد.

مجیدرضایی که به جز تحصیلات حوزوی، درحال گذراندن دوره دکترای اقتصاد نیز هست، از برگزاری جلسه‌های منظمی میان وزارت امور اقتصادی و دارایی ، سازمان بورس وبرخی محققان اقتصاد اسلامی خبر داد و گفت: در این جلسه‌ها تحقیقات گسترده‌ای برای حل مشکل شرعی استفاده از ابزارهای مالی، ازجمله «Option» و«Futures» صورت گرفته است و به نظر می‌رسد فضا برای استفاده ازاین ابزارها، بیشتراز هر زمانی فراهم شده باشد. وی افزود: سازمان بورس اوراق بهادار، براساس قانون جدید بازار سرمایه، اختیاردادن مجوز به ابزارهای مدرن مالی را دارد وبه نظر می‌رسد با توجه به فراهم شدن فضای لازم، به زودی شرایط انجام داد وستد روی ابزارهای مالی مشتقه، ایجاد شود.