خبرگزاری فارس- مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: ۴۰درصد سهام این مجتمع شامل ۲۵درصد سهام عدالت، ۱۰درصد به سازمان تامین اجتماعی و ۵درصد به کارکنان شرکت فولاد مبارکه واگذار می‌شود. محمد رجایی افزود: در راستای سیاست دولت مبنی بر واگذاری مالکیت شرکت‌های بزرگ دولتی صدر اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت پیشنهاد داده است که ۴۰درصد از سهام این شرکت‌ها در قالب طرح «سهام عدالت» به دهک‌های کم درآمد جامعه واگذار شود.

رییس هیات مدیره مجتمع دولتی فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: طبق برنامه دولت، قرار بر این است که در یک فرآیند برنامه‌ریزی شده زمانی، تا سقف ۸۰درصد از سهام فولاد مبارکه واگذار شود. رجایی افزود: پس از تصویب دولت برای واگذاری سهام مجتمع فولاد مبارکه، دولت هم‌اکنون در حال تدوین آیین‌نامه واگذاری این سهام است و به زودی واگذاری‌ها شروع می‌شود.

وی گفت: قرار است ۲۵درصد سهام این شرکت فولادی به طرح سهام عدالت، ۱۰درصد به سازمان تامین اجتماعی (برای پرداخت بدهی دولت به این سازمان) و ۵درصد هم به خود کارکنان فولاد مبارکه واگذار شود.

مبارکه ۴تا ۶ ماه آینده در بورس

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به این که هنوز سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه نشده است، گفت: قرار است پس از تکمیل اطلاعات شرکت، این سهام در بورس عرضه شود که فروش آن مشمول قیمت‌گذاری است، ولی هنوز راهیابی آن به بورس تایید نشده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: احتمالا ظرف ۴ تا ۶ ماه آینده زمینه‌های لازم برای حضور این شرکت در بازار بورس فراهم شود، ولی باید مقدمات فنی و اطلاعات کامل در اختیار سازمان بورس قرار گیرد و این کار نیاز به زمان دارد.

ورود به قانون تجارت

رییس هیات مدیره مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: به محض تصویب آیین‌نامه دولت برای واگذاری سهام عدالت، این شرکت از شمول قانون شرکت‌های دولتی خارج و براساس قانون تجارت اداره خواهد شد.

سهام عدالت ۵۰درصد تخفیف و ۵۰درصد اقساط

رجایی رییس هیات مدیره فولاد مبارکه گفت: سهام عدالت به صورت ۵۰درصد تخفیف و ۵۰درصد هم اقساطی که از محل سود آینده سهام پرداخت خواهد شد، واگذار می‌شود و تا تسویه حساب کامل، سهام قابل خرید و فروش نخواهد بود.

سهامداران منتظر سود آنی نباشند

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: با اشاره به لزوم انجام طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری شرکت، گفت: سهامداران آینده سهام عدالت در فولاد مبارکه انتظار نداشته باشند کل سود شرکت به صورت سود سهام آنها پرداخت شود، بلکه قسمتی از سود باید صرف طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری شود. رجایی اضافه کرد: واگذاری سهام به بخش خصوصی هم باعث افزایش تولید، بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های مصرفی و هم باعث توزیع محصول شرکت می‌شود.