فارس- دو عضو شرکت بورس به حساسیت و اهمیت انتخاب اولین مدیر عامل شرکت سهامی بورس تاکید و اعلام کردند، تمام اعضای هیات‌مدیره با پرهیز از جوسازی‌ها به بررسی همه‌جانبه تمام گزینه‌ها اقدام می کنند و نتیجه نهایی معرفی مدیر عامل شرکت بورس را در هفته جاری اعلام خواهند کرد. آرام بنیار نماینده شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر و عضو غیر موظف هیات‌مدیره شرکت بورس در رابطه با آخرین وضعیت انتخاب مدیرعامل گفت: به اسامی و اخبار منتشر شده در خصوص کاندیداهای مدیرعامل شرکت سهامی بورس توجهی نمی‌کنیم، بلکه بر اساس معیارهای کارشناسی و اجماع نهایی تا هفته جاری تصمیم قطعی در خصوص مدیرعامل را اتخاذ خواهیم کرد.

وی با اشاره به این مطلب که همه گزینه‌ها و افراد لایق مورد بحث و بررسی هیات‌مدیره ۷نفره شرکت بورس قرار می‌گیرند ابراز داشت: محدود شدن به چند گزینه مورد نظر هیات‌مدیره نیست، بلکه براساس معیارها و اهدافی که وجود دارد، از بین مدیران موردنظر فردی به عنوان مدیرعامل شرکت بورس ظرف این هفته انتخاب و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت و اهمیت انتخاب مدیرعامل هنوز اعضای هیات‌مدیره تصمیم واحدی را اتخاذ نکرده‌اند و این موضوع به زمان و دقت بیشتری نیاز دارد.

بنیار در رابطه با این سوال که آیا نام افرادی که این روزها مطرح می‌شود مورد نظر هیات‌مدیره هست یا خیر تاکید کرد: هر فردی که شرایط احراز پست مدیرعاملی را داشته باشد مورد نظر هیات‌مدیره است ولی این هیات به اسامی مطرح شده، توجهی ندارد و به وظیفه خود بدون توجه به اخبار و شایعات ادامه می دهد.

مدیر عامل شرکت لیزینگ ایران و شرق در رابطه با این موضوع که با توجه به عدم معرفی نماینده حقوقی سرمایه‌گذاری غدیر به سازمان بورس جهت عضویت هفتمین نفر در هیات‌مدیره شرکت بورس، جلسات هیات‌مدیره به چه ترتیبی برگزار می‌شود گفت: یک نفر به نیابت از سرمایه‌گذاری غدیر در جلسات هیات‌مدیره حضور دارد و در ارائه نظرات و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کند.

بنیار ابراز داشت: به هر دلیلی ممکن است نظرات در خصوص انتخاب مدیرعامل تا لحظه آخر تغییر کند، بنابراین باید تا حصول نتیجه نهایی صبر کرد.

این اظهارات در حالی بیان شد که نصرا... پرزنی دیگر عضو غیر موظف هیات‌مدیره شرکت بورس و نماینده حقوقی کارگزاری بانک اقتصاد نوین به فارس با تایید سخنان بنیار گفت: جلسه‌ای که قرار بود چهارشنبه هفته گذشته با حضور اعضای هیات‌مدیره تشکیل شود به روز شنبه یا یکشنبه موکول شد تا در این جلسه با بررسی معیارها آخرین تصمیمات هیات‌مدیره اتخاذ شود.

وی در رابطه با مطرح شدن برخی از اسامی تاکید کرد: با برخی از اسامی که این روزها مطرح شده مشورت نشده و حتی برخی از افرادی که نامشان این روزها به زبان آمده تمایلی به احراز مدیریت عاملی شرکت بورس ندارند.

وی ادامه داد: مطرح شدن این اسامی مبهم است و در حد یک پیشنهاد یک طرفه است و هیچ اجماعی هم بر روی برخی از افراد یاد شده وجود ندارد.

برزنی در خاتمه تاکید کرد: ادامه تاخیر در معرفی مدیرعامل شرکت بورس به صلاح نیست و این روند منجر به بروز آسیب‌هایی خواهد شد، لذا هیات‌مدیره شرکت در هفته جاری نسبت به انتخاب مدیرعامل تصمیم‌گیری نهایی را به عمل خواهد آورد.