تاریخ قطعی پذیره‌نویسی، از طریق روزنامه‌های اقتصادی و سایت ایران بورس اعلام می‌شود

مهرـ‌ دبیر کمیته اجرایی هیات موسسین شرکت بورس با تاکید بر اینکه ۷۰‌درصد سهام بورس‌های دنیا متعلق به نهاد‌های مالی است، گفت: شرکت بورس برای سهامداران حقیقی نیست. حسین خرازی گفت: مراحل ثبت شرکت بورس در حال انجام است و احتمالا آگهی پذیره‌‌نویسی سهام شرکت بورس را در هفته جاری منتشر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای پذیره‌نویسی سهام شرکت بورس تبلیغات تلویزیونی صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: در حال حاضر در نظر داریم، آگهی پذیره‌نویسی شرکت بورس را در روزنامه‌های اقتصادی و سایت ایران بورس منتشر کنیم و برنامه‌ای برای تبلیغات تلویزیونی در این مورد نداریم. از طرفی نیازی هم به تبلیغات تلویزیونی نیست و فعالان بازار عموما خود در جریان مسائل هستند.

حسین خرازی در مورد امکان شرکت کارگزاران و وابستگان آنها در پذیره‌نویسی شرکت بورس گفت: از نظر قانون این مساله اشکالی ندارد و معیار ما نیز استاندارد ۳۲ حسابرسی است که محدودیتی را بوجود نیاورده است.

خرازی در پایان گفت: پذیره‌نویسی شرکت بورس در تمام شعب بانک ملی و به صورت on line صورت خواهد گرفت و بر اساس آخرین مصوبه سهامداران حقیقی می‌توانند تا یک‌میلیون تومان از سهام شرکت بورس را خریداری کنند.