سنا- نوزدهمین دوره آزمون‌های بازار سرمایه با ۶۵ درصد افزایش نسبت به دوره گذشته با شرکت ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در تهران و چهار شهر دیگر برگزار می‌شود. در این دوره تمامی آزمون‌های اصول بازار سرمایه، تحلیلگری بازار سرمایه، مدیریت نهادهای بازار سرمایه و کارشناسی عرضه و پذیرش، آزمون‌های معامله‌گری اوراق تامین مالی، ارزشیابی اوراق بهادار، معامله گری ابزار مشتقه، معامله گری بورس کالا و مدیریت سبد اوراق بهادار برگزار می‌شود.

۸ توصیه مهم به شرکت کنندگان آزمون‌های بازار سرمایه

۱- هر داوطلب لازم است هنگام ورود به جلسه آزمون، یکی از مدارک شناسایی معتبر عکس‌دار (اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اصل گذرنامه یا اصل گواهینامه رانندگی) و همچنین کارت ورود به جلسه آزمون را که قبلا به صورت اینترنتی تهیه کرده است به‌همراه داشته باشد، در غیراین‌صورت از ورود داوطلب به حوزه آزمون جلوگیری می‌شود.

۲- هر داوطلب لازم است ملزومات آزمون از جمله خودکار، مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک‌کن، مدادتراش، سنجاق و ماشین حساب به‌همراه داشته باشد. ‌همراه داشتن گوشی تلفن همراه و هرگونه وسایل اضافی دیگر مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و پیجر و ..... در جلسه آزمون چه در صورت استفاده و چه در صورت عدم استفاده ممنوع بوده و در صورت مشاهده، داوطلب مشمول جرایم مربوطه خواهد شد.

۳- در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان یک برگ پاسخنامه داده می‌شود که نام، نام خانوادگی، شماره رهگیری، شماره صندلی، نام آزمون و حوزه آزمون در بالای سمت راست پاسخنامه درج شده است. همچنین در بالای سمت چپ پاسخنامه مستطیلی قرار گرفته که نباید روی آن چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و همچنین به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه، از نوشتن یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف معرفی خواهد شد.

۴- داوطلب لازم است محل درج پاسخ در پاسخنامه را فقط بوسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و .........) به طور کامل مشکی (سیاه) کند. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه یا در دفترچه آزمون علامت‌گذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره‌گذاری با ماشین نیست. ضمنا از آنجا که پاسخنامه‌ها به وسیله ماشین علامت‌خوان تصحیح می‌شود، از کثیف کردن، تاکردن یا گذاشتن هر گونه علامت و اثری روی آنها خودداری شود.

۵- در تست‌های چهار جوابی برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی منظور خواهد شد. همچنین اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

۶- داوطلب به محض دریافت پاسخنامه، لازم است نام، نام خانوادگی، شماره رهگیری و شماره صندلی مندرج در بالای پاسخنامه را با اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه مقایسه و به محض مشاهده مغایرت، مراتب را به نزدیکترین مراقب حاضر در جلسه اطلاع دهد.

۷- دفترچه سوالات هر آزمون به دو گروه الف و ب تقسیم شده است. گروه الف به شماره‌های فرد صندلی و گروه ب به شماره‌های زوج صندلی تخصیص داده شده است. شرکت‌کنندگان لازم است نام، نام خانوادگی و شماره ملی خود را روی صفحه اول دفترچه سوالات مربوط به خود نوشته و در پایان آزمون همراه با پاسخنامه به مراقبین تحویل دهند. عدم تحویل دفترچه سوالات به مراقبین جلسه، نه تنها موجب عدم تصحیح پاسخنامه داوطلب می‌شود، بلکه تبعات بعدی آن به‌شرح بند ۸ این اطلاعیه متوجه داوطلب است.

۸- کلیه حقوق فکری اعم از حقوق مادی و معنوی سوالات آزمون متعلق به سازمان بورس و اوراق بهادار است و هرگونه نقض حقوق مالکیت فکری سازمان از جمله نشر، پخش و عرضه سوالات توسط شرکت‌کنندگان در آزمون یا اشخاص ثالث چه با قید حقوق مالکیت فکری سازمان و چه بدون درج آن، مطابق قوانین و مقررات مربوطه جرم محسوب و مرتکب یا مرتکبین به مجازات‌های مقرر محکوم خواهند شد. تعقیب کیفری هر یک از جرائم یادشده مانع از مطالبه و جبران کلیه خسارات توسط شرکت‌کنندگان و اشخاص ثالث نخواهد بود.