گروه بورس- سرانجام قصه خصوصی‌سازی در وزارت نفت به اینجا رسیده که معاون سازمان خصوصی به وزارت نفت اولتیماتوم داد: «فقط یک هفته فرصت دارید».
دکتر اسماعیل غلامی، معاون امور آماده‌سازی سهام و شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی‌سازی، درباره اعلام لیست شرکت‌های آماده واگذاری وزارت نفت و این‌که مقرر شده بود تا پایان این هفته این لیست به سازمان خصوصی‌سازی ارائه شود، گفت: جلسه هیات عالی واگذاری ۳۰ خرداد برگزار می‌شود بنابراین اگر این لیست تا این زمان از سوی وزارتخانه اعلام نشود خودمان این شرکت‌ها را جهت واگذاری در هیات عالی واگذاری مصوب خواهیم کرد. غلامی همچنین به پیش جلسه فولاد خوزستان در روز سه‌شنبه اشاره کرد و افزود: مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت هفته آینده برگزار خواهد شد، صورت‌های مالی ۸۵ آنها آماده بوده اما هنوز گزارش حسابرس نداده‌اند که مقرر شد پس از اخذ اطلاعات آن را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه دهند و به احتمال زیاد اواسط تیرماه عرضه این سهام را خواهیم داشت. وی درباره عرضه سهام سیمان دشتستان و این‌که با توجه به حجم کم آن به خوبی به فروش خواهد رسید، گفت: عرضه این سهام در تیرماه انجام خواهد شد.

قیمت‌گذاری واقعی سهام
معاون سازمان خصوصی‌سازی به عرضه خوب سهام ایرالکو اشاره کرد و افزود: این گونه عرضه‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری‌ سهام به صورت واقعی انجام شده است. وی درباره واگذاری هفت نیروگاه به بخش خصوصی توضیح داد: اساسنامه هفت نیروگاه بزرگ دولتی به تصویب هیات وزیران رسیده و هم اکنون برای اعلام نظر نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است. غلامی ادامه داد: با توجه به این‌که نیروگاه‌ها از طریق عرضه عمومی باید انجام شود برای ورود به بورس باید اطلاعات قبلی داشته باشند که مقرر شد صورت‌های مالی با هماهنگی سازمان حسابرسی ارائه شود.
واگذاری ایدرو در انتظار مجلس
لایحه سیاست واگذاری بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی به تازگی در کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفت اما اساسنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مورد اعتراض «حداد عادل» قرار گرفت به طوری که رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای اعلام کرد که اصلاحات اساسنامه این سازمان باید در مجلس مورد تصویب قرار گیرد.
در همین راستا، معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: به دلیل مشکلات قانونی، واگذاری سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فعلا مقدور نیست.
دکتر «اسماعیل غلامی» با بیان اینکه دیدگاه سازمان خصوصی‌سازی واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه ایدرو است، افزود: واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه ایدرو همانند گذشته ادامه خواهد یافت.
وی اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های زیر مجموعه ایدرو مصوبه هیات وزیران و هیات عالی واگذاری را دارند و به سهولت می توان این شرکت‌ها را به بخش‌خصوصی واگذار کرد.