مهر - وزیر نیرو از راه‌اندازی بورس برق خبر داد و گفت: ما در صنعت برق قبل از انقلاب صد درصد وابسته به خارج بودیم اما امروز می‌توانیم بگوییم تقریبا تمامی تجهیزات این صنعت بومی و ایرانی است. پرویز فتاح در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی پرند گفت: امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که تمامی کشورهای همسایه از ما تجهیزات برق خریداری می‌کنند و حتی از ما خواسته‌اند تا شبکه‌های خودشان را به شبکه برق ایران وصل کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در صنعت برق توانسته‌ایم در راستای اصل ۴۴ حرکت کنیم و ریشه‌های این صنعت را محکم‌تر از گذشته کنیم، گفت: امروز قابلیت‌های به‌وجود آمده که تولیدکننده غیردولتی برق می‌تواند برق تولید شده خود را به هر کسی که می‌خواهد بفروشد.

«فتاح» در ادامه از راه‌اندازی بورس برق خبر داد و گفت: با شرایط کنونی ما، با راه‌اندازی بورس برق به زودی سهام برق در معرض خرید و فروش قرار خواهد گرفت.

وزیر نیرو همچنین از تصویب آیین‌نامه‌ای برای بهبود لوازم خانگی پرمصرف خبر داد و گفت: وزارت نیرو با همکاری وزارت صنایع، بازرگانی و گمرکات مصوبه‌ای را آماده کرده که در آن لوازم خانگی پرمصرف به کم‌مصرف تبدیل شود.