واحــد مــرکزی خــبــر- ۱۶‌هزار‌میلیارد ریال از سهام شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکنون به بخش‌خصوصی واگذار شده است. مهدی مفیدی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعتی و سرمایه گذاری در زمینه‌هایی که بخش خصوصی امکان حضور ندارد، از وظایف اصلی این سازمان از بدو تاسیس آن است، گفت: تا سال ۸۱ ارزش سهام واگذار شده این سازمان به ۶‌هزارو ۸۵۶‌میلیارد ریال رسید.

وی افزود: از سال ۸۱ تاکنون در مجموع ۹‌هزار و ۴۵۲‌میلیارد ریال واگذار شده که با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری روند و واگذاری‌ها سرعت گرفت و در یک سال گذشته یک‌هزار و ۹۱۶‌میلیارد ریال از سهام آن واگذار شد. مفیدی گفت: با توجه به مباحث مطرح شده در خصوص آینده سازمان‌های توسعه‌ای با وجود اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ماده هشت سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ بر ادامه فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید شده است و بحث انحلال این سازمان مطرح نیست. رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد:

این سازمان هم اکنون درسه حوزه صنایع دارای فناوری بالا، سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های دارای خطر پذیری بالا و ایجاد صنایع در مناطق محروم متمرکز شده است و در اجرای طرح‌های بزرگ ملی در داخل و خارج کشور البته با رعایت اصل عدم رقابت با بخش‌های غیر دولتی داخلی فعالیت می‌کند.