فارس- به‌رغم اینکه بسیاری معتقد بودند رشد حباب‌گونه بورس‌های آسیایی طی هفته‌های اخیر متوقف خواهد شد اما همچنان شاخص‌های این بورس‌ها در حال به‌دست آوردن رکوردهای جدید است. با کاهش قیمت نفت، افزایش رشد شاخص‌های بورس‌های آسیایی از سرعت بیشتری برخوردار شده است. به طوری که در هفته گذشته دو بورس سنگاپور و کوالالامپور به ارقام جدیدی در گردش مالی و رشد شاخص‌ها دست یافتند. این در حالی است که در قاره اقیانوسیه نیز وضعیت به همین منوال دنبال می‌شود.

با این حال شاخص نیکی بورس توکیو نتوانسته است خود را با سیر تحولات در منطقه و جهان هماهنگ کند. بسیاری از کارشناسان سودآوری در بورس توکیو را در طی ماه‌های اخیر، غیر ممکن می دانند و سرمایه‌های خود را به دیگر بورس‌های در حال رشد آسیایی کوچ داده‌اند.

طی هفته گذشته شاخص نیکی بورس توکیو روندی منفی داشت، به گونه‌ای که تا حدود ۱۷هزار واحد کاهش یافت. در هنگ‌کنگ شاخص هنگ‌سنگ روندی صعودی داشت و توانست خود را به ۲۱هزار واحد برساند که رقم جدیدی برای این شاخص طی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. کارشناسان معتقدند که همچنان امکان رشد هنگ‌کنگ وجود دارد و از این رو انتظار می‌رود سرمایه بیشتری طی هفته آینده وارد این بازار شود. در بازار بورس کوالالامپور نیز برای اولین بار طی ۱۰سال گذشته گردش مالی این بازار به ۱۶هزار و ۴۰۰میلیون رینگیت رسید که رقمی قابل توجه است.