فارس- معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری بیش از ۵/۱۴۳‌میلیون سهم دولتی در ۴۵ روز نخست سال‌جاری خبر داد. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی، سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عملکرد ۴۵ روز نخست سال ۸۶ این سازمان اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی به طور اصالتی و وکالتی در این مدت، تعداد ۱۴۳‌میلیون و ۵۲۱‌هزار و ۷۱۴ سهم دولتی به ارزش ۴۵۶‌میلیارد و ۸۲۶‌میلیون و ۹۹۰‌هزار و ۶۲ ریال را در تالارهای بورس اوراق بهادار و نیز از طریق مزایده واگذار کرد.

وی افزود: از این مقدار سهام تعداد ۳۶‌هزار و ۲۷۵سهم به ارزش یک‌میلیارد و ۴۵۶‌میلیون و ۶۹۷‌هزار و ۴۵۰ ریال به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی ساتکاب، تعداد ۱۳۷‌میلیون و ۹۲۲‌هزار و ۵۶۹ سهم به ارزش ۴۴۰‌میلیارد و ۹۹‌میلیون و ۴۳۱‌هزار و ۳۷۶ ریال به وکالت از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و نیز تعداد یک‌میلیون و ۹۸۴‌هزار و ۲۳۰ سهم به ارزش ۸‌میلیارد و ۸۳۸‌میلیون و ۳۸۸‌هزار و ۸۳۶ ریال به وکالت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران توسط سازمان خصوصی‌سازی در مدت یاد شده به بخش غیر دولتی فروخته شد.

عضو هیات‌عامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از خود نیز تعداد ۳‌میلیون و ۵۷۸‌هزار و ۶۴۰ سهم را به ارزش ۶‌میلیارد و ۴۳۲‌میلیون و ۴۵۲‌هزار و ۴۰۰ ریال در اختیار بخش‌خصوصی قرار داد.