گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته جان دوباره‌ای یافت. این شاخص با ثبت ۲۳/۱۱ واحد رشد توانست وضعیت بهتری را در پیش روی معامله گران تصویر کند. در معاملات دیروز شاخص کل با توجه به تشکیل صف خرید برای دو نماد ایران خودرو و ملی مس شاهد تاثیر مثبت مجموعا ۱/۳ واحدی بود. این تاثیر در برابر تاثیر منفی ۶۹/۰ واحدی سایپا و همچنین آغاز جمع‌آوری صف فروش باما با تاثیر منفی یک واحد در ساعت ۹ و ۳۷ دقیقه شاخص ۱۵/۱ واحد رشد کند.

در ساعت ۱۰ و ۷ دقیقه نماد داروسازی کوثر شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۹۰۰هزار سهمی در نرخ ۳‌هزار و ۹۷۳ ریال داد وستد شد.

با عرضه بیش از ۵/۳‌میلیون سهم ملی مس این نماد معادل ۱۰واحد بر شاخص تاثیر مثبت بر جای گذاشت که در کنار تاثیرات منفی باما با افزایش به سطح ۵۸/۰ واحد و تاثیر منفی ۲/۱ واحدی سایپا موجب شد شاخص در ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه به ۱۲ واحد رشد برسد.

این رشد با توجه به حرکت معامله‌گران در جهت جمع‌آوری برخی از صف‌های فروش از جمله صف فروش پتروشیمی اراک با تاثیر منفی ۵۶/۲ واحد و پتروشیمی اصفهان با تاثیر منفی ۱۳/۱ واحد موجب شد تا شاخص در پایان معاملات دیروز معادل ۲۳/۱۱ واحد رشد را ثبت کند.

رشدی که بخشی از آن نیز مدیون تشکیل صف خرید برای سه نماد بانک پارسیان با تاثیر ۹۷/۳ واحد، بانک کارآفرین با تاثیر ۵۲/۱ واحد و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر مجموع ۰۲/۲ واحد بود. با رشد دیروز شاخص، بازار قدری از خاطره افت ابتدای هفته را به دست فراموشی سپرد.