گروه بورس: «فقط یک آیین‌نامه برای سرمایه‌گذاری خارجیان در بورس وجود دارد».

رییس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان این مطلب، از بررسی درخواست ایرانیان مقیم دبی برای ایجاد شعبه بورس در این شهر خبر داد.
به گزارش سنا، دکتر علی صالح آبادی گفت: تحقق چنین مساله‌ای به استفاده از سرمایه‌های ایرانیان مقیم کشورهای دیگر و ایجاد تقاضا برای سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی منجر شود.
رییس سازمان بورس اوراق بهادار تصریح کرد: یکی از راهکارهای توسعه بورس، تقویت سرمایه گذاری خارجی است که مجموعه‌ای از عوامل در آن موثرند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی تنها یک آیین‌نامه وجود دارد که به سرمایه‌گذاران خارجی اجازه 10‌درصد سرمایه گذاری در یک شرکت را می‌دهد که البته تا سه سال هم حق خروج سرمایه خود را نخواهند داشت.
دکتر صالح‌آبادی تاکید کرد: در این زمینه قوانین ناقص است و باید قوانین شفاف و روشن در مجلس و آیین‌نامه‌های لازم در هیات دولت تصویب شود تا تصویر روشنی از سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها تکلیف خود را راجع به این موضوع بدانند.
وی اجازه فعالیت بانک‌های خارجی در کشور را به عنوان راهکار دیگری برای تقویت بورس توصیف کرد و گفت: در کشورهای دیگر صندوق‌هایی وجود دارد که سرمایه مردم را می‌گیرند و به وکالت از آنان در بورس خرید و فروش می‌کنند و با توجه به آشنا نبودن بسیاری از اشخاص با بورس این صندوق‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار موثر باشند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که درگذشته با توجه به عدم امکان عرضه سهام شرکت‌های بزرگ دولتی، انتظار بزرگ شدن بورس را نداشتیم یادآور شد: ابلاغیه مقام معظم رهبری راه جدیدی را برای بازار ایجاد کرد و با محور قرار گرفتن بورس، اهمیت و اعتبار این بخش در اقتصاد کشور به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.