ایسنا- عضو هیات‌مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تنوع ارائه خدمات، ساماندهی و اعتماد به بخش خصوصی و مدیریت هزینه را از پیش‌شرط‌های اجرای اصل ۴۴ و وارد شدن پست به بورس دانست و از تشکیل کمیته‌ای برای ورود این شرکت به بورس خبر داد و افزود: تعاریف و نحوه ورود شرکت به بورس باید مشخص و تعریف شود. «محمد‌حسین اخلاص‌مند» اظهار کرد: سرانه مرسولات پستی در کشور به ازای هر نفر در سال ۱۳ مرسوله است، سرانه مرسوله پستی در کشورهای توسعه‌یافته بین ۲۰۰ تا ۴۵۰ مرسوله است و این شاخص به مدد توسعه به دست آمده است.

وی ابلاغ اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری و دولت را یک کار ارزشمند دانست و اظهار کرد: اجرای این اصل به روند توسعه کشور شتاب می‌بخشد، اجرای اصل ۴۴ یک تجربه جهانی است و شرکت پست یکی از دستگاه‌هایی است که باید به اجرای اصل ۴۴ بپردازد.

وی گفت: شرکت پست از جمله دستگاه‌های ضررده است و با این وضعیت نمی‌تواند وارد عرصه بورس شود. نگاه به پست باید از حالت یک دستگاه ارتزاق‌‌کننده صرف، از بودجه دولتی، به یک بنگاه اقتصادی تغییر یابد.

وی که در مراسم افتتاح ساختمان اداره پست چناران سخن می‌گفت، شمار دفاتر پستی دولتی فعال در کشور را ۳هزار واحد اعلام کرد و افزود: در راستای گسترش خدمات پست به نقاط دوردست، ۲هزار دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات تا پایان برنامه چهارم توسعه باید در روستاها ایجاد شود.