بورس: کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت ارتباطات سیار، شرکت فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت که محل خدمت آنان در یکی از شرکت‌های تابعه قابل واگذاری به بخش خصوصی تعیین شود تا سقف ۳۰۰‌میلیون ریال سهام اقساطی دریافت می‌کنند. به گزارش روابط عمومی‌شرکت ارتباطات زیر ساخت این سهام به کارکنانی تعلق خواهد گرفت که محل خدمت آنان تا قبل از اعلام لیست نهایی کارکنان شرکت مادر تخصصی به سازمان خصوصی سازی در یکی از شرکت‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی تعیین شده باشد.

براساس مصوبه هیات وزیران همه این سهام قسطی و به صورت ده ساله مساوی سالانه و بدون در نظر گرفتن سود فروش اقساطی واگذار می‌شود و دریافت اقساط آن نیز در درجه اول از محل سود سالانه شرکت‌های واگذار شده دریافت می‌شود و در صورت عدم تکافوی آن، افراد موظف به پرداخت اقساط می‌شوند.

معادل ۵۰‌میلیون ریال از این سهام با قیمت میانگین و حداکثر تا مبلغ ۲۵۰‌میلیون ریال آن با رعایت سقف ۲۰ برابر حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی هر یک از کارکنان، برابر با قیمت روز واگذاری سهام و با شرایط یاد شده واگذار خواهد شد.

این طرح به منظور جذب کارگران، کارکنان و مدیران با تجربه، متخصص و با هدف افزایش بهره‌وری در شرکت‌های قابل واگذاری اجرا می‌شود. براساس بند ۶ مصوبه ۸/۱۲/۸۵ هیات وزیران تمامی‌تعهدات شرکت مخابرات ایران به کارکنان اعم از حقوق، مزایا، بیمه، پاداش بازنشستگی و سایر تعهدات محفوظ و در تعهد شرکت واگذار شده است.