فارس - لایحه ۷۴ ماده‌ای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ که بیش از هفت ماه از ارسال آن به دولت می‌گذرد، همچنان مراحل نهایی خود را طی می‌کند. لایحه جامع اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با ۷۴ ماده توسط کارگروه‌های ویژه دولت تهیه شده است.

این لایحه موارد متعددی چون طبقه‌بندی بازارها و اولویت‌بندی‌ها، منع سرمایه‌گذاری دولتی، شرایط سرمایه‌گذاری خصوصی، حمایت از تعاونی‌ها، جلوگیری از تخلفات، انحصارها و ضدانحصارها و قانونی بودن آنها، شفاف‌سازی، خصوصی سازی و روش‌های واگذاری، چگونگی ارائه تسهیلات، ارتقای بهره‌وری، حضور شرکت‌ها در بورس‌های جهانی، تشکیل نهادهای مالی جهت رونق اقتصادی، تشکیل شورای ۹ نفره رقابت که متشکل از ۶ نفر از بخش خصوصی و ۳ نفر از بخش دولتی است و ... را شامل می‌شود.

این لایحه نزدیک به هفت ماه است که در دولت مانده و هنوز به مجلس ارائه نشده است.

غلامرضا حیدری کردزنگنه رییس سازمان خصوصی‌سازی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: لایحه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ در دولت است و خبری از وضعیت آن ندارم.

وی افزود: شنیده‌ام که این لایحه مراحل نهایی خود را برای ارائه به مجلس می‌گذراند.

به گفته کرد زنگنه، ترتیبی اتخاذ شده که بعد از تصویب این لایحه در هیات دولت، در کمیسیون خاص مجلس نیز مورد بررسی قرار گیرد و بلافاصله در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود. نمایندگان مجلس نیز بیکار ننشستند و طرحی برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ آماده کرده‌اند و در صورتی که این لایحه بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به مجلس ارائه نشود، مجلس طرح دو فوریتی اصل ۴۴ را مطرح خواهد کرد.