فارس- سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: ۴۳۴‌میلیارد تومان سهام دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی در سال ۸۵ واگذار شد. در گزارش سازمان خصوصی سازی آمده است: از ابتدای سال ۸۵ تا پایان این سال بیش از یک‌میلیارد و ۹۲۳‌میلیون و ۱۶۷ هزار سهم دولتی به ارزش ۴ هزار و ۳۴۱‌میلیارد و ۱۷۴‌میلیون ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

بنابراین گزارش، تعداد سهام فروخته شده ۵ شرکت مادر تخصصی ساتکاپ، سازمان توسعه و نوسازی معادن، سازمان گسترش و نوسازی، سازمان خصوصی سازی و شرکت خدمات کشاورزی از ابتدای سال ۸۵ تا پایان این سال توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی در مجموع بیش از ۴۳۴‌میلیارد تومان بوده است.

به گزارش فارس، از مجموع مبلغ سهام واگذار شده، ۲۲/۰‌درصد متعلق به ساتکاپ، ۳۴/۵۱‌درصد متعلق به سازمان توسعه و نوسازی، ۷۶/۰‌درصد متعلق به سازمان خصوصی سازی، ۶۵/۴۷‌درصد متعلق به سازمان گسترش و نوسازی و ۰۱/۰‌درصد متعلق به شرکت خدمات کشاورزی بوده است.

این گزارش افزود: از تعداد سهام فروش رفته، ۴۲۰۶ هزار سهم متعلق به ساتکاپ، ۹۸۷‌میلیون و ۴۳۴ هزار سهم متعلق به سازمان توسعه و نوسازی، ۱۴‌میلیون و ۷۴۹ هزار سهم متعلق به سازمان خصوصی سازی و ۹۱۶‌میلیون و ۳۰۴ هزار سهم متعلق به سازمان گسترش و نوسازی است.