ایسنا - مدیر خرید شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: در نیمه دوم امسال سهام ذوب‌آهن وارد بورس خواهد شد. حمید قانونی با اعلام این خبر افزود: مطابق الگوی فولاد مبارکه ۵درصد سهام در آغاز و سپس باقی آن نیز طبق اصل ۴۴ بر اساس برنامه‌ها وارد بورس خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود تاثیر فراوانی در آینده کیفی و کمی‌ذوب‌آهن خواهد داشت.

وی با بیان این‌که کوره بلند سوم شرکت ذوب‌آهن اوایل نیمه دوم امسال راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این کوره ۴/۱میلیون تن به ظرفیت صادرات چدن ذوب‌آهن اضافه می‌شود. همچنین در زمینه تامین نیروی انسانی نیز مقدمات استخدام ۶۰۰ نفر مهیا شده است که در مجموع پرسنل کل ذوب‌آهن به ۸هزار نفر می‌رسند.

وی در خصوص پرداخت بدهی‌های شرکت ذوب‌آهن اظهار داشت: به هیچ وجه با پیمانکاران مشکل بدهی نداریم، اما از قبل هنوز میزان بدهی به بانک‌ها باقی مانده است.

وی در ارزیابی آینده این شرکت اظهار داشت: وضعیت فعلی بسیار خوب است، در سال گذشته نیز برای تنظیم بازار داخلی و برای کاهش قیمت‌ها صادرات تیرآهن را به شدت کاهش دادیم.

او میزان کل صادرات ذوب‌آهن در سال گذشته را بالغ بر ۲۷۰هزار تن عنوان کرد و گفت: سال گذشته میزان صادرات ۳۳۰هزار تن بود، اما امسال به دلیل تنظیم بازار داخلی این میزان کاهش یافت که امیدواریم با رفع برخی محدودیت‌ها میزان صادرات‌مان بیشتر شود.

وی افزود: چون وابستگی ذوب‌آهن به خارج خیلی کمتر است، به همین دلیل مشکل خاصی در خصوص اعمال تحریم‌های احتمالی نداریم و به شدت نیز در حال تلاش هستیم که در صورت اعمال محدودیت‌هایی همه نیازهایمان را تا مدتی تامین کنیم.