ایسنا- جلسه اعضای موسس کانون کارگزاران روز گذشته تشکیل و لیست اعضای این کانون برای عضویت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است. محمد ابراهیم قربانی فرید، کارگزار بورس اوراق‌بهادار، به جلسه روز گذشته اعضای موسس کانون کارگزاران اشاره کرد و افزود: تمام فرم‌ها برای دعوت‌نامه و تشکیل مجمع، در روز گذشته آماده شده و لیست اعضا نیز از سازمان بورس برای تشکیل پرونده گرفته شده است.

او ادامه داد: شرکت‌های کارگزاری حدود ۱۱۰ شرکت هستند که می‌توانند عضو کانون باشند، بنابراین امیدواریم تا خرداد ماه امسال مجمع موسس هم برای انتخاب اعضای شورا تشکیل و سپس کانون راه‌اندازی و اعضای هیات‌مدیره نیز انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگزاران هر سه بورس در این کانون عضو خواهند بود، گفت: با توجه به اینکه اسم این کانون سازمان کارگزاران بورس و اوراق بهادار است بنابراین هر سه حوزه را در بر خواهد داشت.

قربانی ادامه داد: تعدادی از کارگزاران بورس فلزات و کشاورزی به صورت مشروط پذیرفته می‌شوند، چون هنوز مجوز کامل از سازمان و بانک مرکزی دریافت نکرده‌اند تا اینکه در عرض شش ماه آینده پرونده خود را تکمیل کنند. این کارگزار بورس اوراق بهادار حق عضویت کارگزاران برای ورود به این کانون را ۵۰۰هزار تومان عنوان کرد و افزود: پس از تشکیل کانون، حق عضویت ثابت و متغیر خواهیم داشت که شورای کانون باید آن را تعیین و به تصویب سازمان برساند.

به گفته وی، با تشکیل کانون مسائلی که مربوط به کارگزاران بوده و در دست سازمان است، کانون می‌تواند به آنها رسیدگی کرده و اختلافاتی که بین کارگزاران ایجاد می‌شود را با سازش رفع و رجوع کند، مگر اینکه از طریق سازش نتوان رسیدگی کرد که سپس به هیات داوری ارجاع داده خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر جرمی‌ از سوی کارگزاران صورت گیرد به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود، خاطرنشان کرد: کمیته‌های مختلفی در این زمینه در کانون وجود دارد در حال حاضر نیز دادگاه اقتصادی برای رسیدگی به پرونده‌های بورسی تشکیل شده که با تشکیل این شعبه افراد متخصص بر روی پرونده‌ها قضاوت خواهند کرد. قربانی در ادامه اظهار کرد: هر فردی شکایتی از کارگزار داشته باشد، کانون موظف است که به آن شکایت رسیدگی و نتیجه را ابلاغ کند. سعی بر این است پرونده‌هایی که آثار مالی و جرم محسوب نمی‌شوند کانون آنها را رفع و رجوع کند و در نهایت از اول تابستان کانون کارگزاران از همه جهات ثبت و آماده خواهد شد.