نماد «فولاد» متوقف نمی‌شود

فارس- مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: افت قیمت سهام فولاد‌مبارکه در بورس غیر‌طبیعی نیست. محمد رجایی درمورد دلیل افت قیمت سهام فولاد‌مبارکه، که در بورس پرسید، گفت: افت سهام فولاد مبارکه در بورس ناچیز بوده است و نوسان قیمت سهام در حد چند ریال غیرطبیعی نیست.

وی با بیان اینکه روند کار در طول سال باید مورد‌توجه قرار گیرد، افزود: ما اطمینان داریم در طول سال روند کلی برای سهامداران فولاد مبارکه مثبت بوده و قطعا کسانی که سهام فولادمبارکه را خریده‌اند سود خواهند برد.

رجایی شایعه توقف نماد فولاد مبارکه را رد کرد و گفت: تصمیم‌گیری در این رابطه مربوط به بورس و سازمان خصوصی‌سازی است، اما ما چنین چیزی نشنیده‌ایم.

وی یادآور شد: سال گذشته اهداف فولاد‌مبارکه برای تولید و توسعه محقق شد و حتی در زمینه‌های مختلف ۳ تا ۸درصد فراتر از برنامه پیش رفتیم.

رجایی در تحلیل بازار نیز اظهار داشت: قیمت فولاد قبل از سال در بازار جهانی افزایش یافت، اما پیش‌بینی اینکه در سال جدید چه اتفاقی می‌افتد، دشوار است.

مدیر‌عامل فولاد‌مبارکه در خصوص حجم تولید این شرکت در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: تولید فولاد مبارکه در سال قبل به ۴‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تن و در شرکت صبا به ۳۶۰‌هزار تن رسید. وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم حجم تولید فولاد‌مبارکه و شرکت صبا در سال جدید به ۵‌میلیون تن برسد.

۴درصد سهام فولاد‌مبارکه در چارچوب واگذاری‌های سیاست اصل ۴۴ برای کشف قیمت در روزهای پایانی سال ۸۵ واگذار شد، اما قیمت این سهام که در زمان عرضه ۱۹۰‌تومان بود به مرور سیر نزولی طی کرد و در پایان فعالیت امروز بورس به محدوده ۱۸۶‌تومان رسید.