گروه بورس- بانک توسعه اسلامی با پرداخت اعتباری به ارزش ۳/۱۹میلیون یورو به شرکت فولاد خوزستان موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی وام یاد شده در قالب تأمین مالی واردات به شرکت ایرانی فولاد خوزستان پرداخت می شود.

وام یاد شده به منظور تامین مالی خرید مواد خام موردنیاز برای تولید محصولات واسطه ای فولاد در اختیار شرکت فولاد خوزستان قرار می گیرد.

نرخ کارمزد یوریبور ۱۲ماهه است، چنانچه شرکت فولاد خوزستان مواد خام مورد نیاز را از کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی وارد کند نرخ کارمزد ۱۲ماه لایبور به اضافه ۵/۱درصد به ازای هر سال خواهد بود. همچنین بانک ایرانی صنعت و معدن بازپرداخت این وام را تضمین می‌کند. همچنین بانک توسعه اسلامی اعلام کرد ۱۹میلیون یورو اعتبار به منظور خرید مواد اولیه برای ساخت آلیاژهای فلزی در اختیار شرکت ایرانی صنایع مس شهیدباهنر قرار می دهد.

این اعتبار در قالب طرح تامین مالی واردات ITFO در اختیار شرکت مس شهید باهنر قرار می‌گیرد و کارمزد سالانه آن چنانچه واردات از کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی انجام شود بر اساس نرخ یوریبور به اضافه ۵/۱درصد و چنانچه واردات از کشورهای غیر عضو بانک انجام شود براساس نرخ لایبور به اضافه ۸۵/۱درصد محاسبه خواهد شد.

همچنین بانک ملی ایران به عنوان بانک ضمانت کننده این اعتبار از سوی بانک توسعه اسلامی معرفی شد.