فارس - رییس ستاد اصل ۴۴ شرکت نفت گفت: دولت در حال تهیه و تدوین آیین‌نامه نحوه قیمت‌گذاری شرکت‌های دولتی است. «علی کاردر»، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای واگذاری شرکت‌های نفتی اظهار داشت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی شرکت‌ها برای واگذاری آنها در بورس هستیم. وی افزود: با توجه به حجم و گستره کار، این مساله قدری زمان‌بر است اما به خوبی در حال انجام است.

کاردر تصریح کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده، واگذاری نخستین گروه از مجموعه شرکت‌های نفتی در نیمه دوم سال جاری و به احتمال قوی، سه ماهه آخر سال خواهد بود. تا آن زمان نیز بورس آمادگی لازم برای جذب سهام این شرکت‌ها را کسب خواهد کرد.

به گفته وی، تصمیم‌گیری در خصوص میزان عرضه سهام این شرکت‌ها در بورس، بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است و ما نیز این شرکت‌ها را برای واگذاری، آماده می‌کنیم.

رییس ستاد اصل ۴۴ شرکت ملی نفت در ادامه افزود: دولت نیز در این خصوص مشغول بررسی و تهیه آئین‌نامه‌ای برای تعیین قیمت شرکت‌ها در بورس است که بر اساس آن قیمت پایه و سهام برخی شرکت‌ها در تابلوی بورس مشخص می‌شود و برخی شرکت‌های دیگر که به صورت بلوک عرضه می‌شوند، روش‌هایی پیش‌بینی شده که ما نیز در حال بررسی و ارسال نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه هستیم. به گفته وی، با تدوین و تصویب این آیین‌نامه در دولت، پایه و مبنای قیمت‌گذاری برای تمامی شرکت‌های قابل واگذاری مشخص خواهد شد.