مهر- معاون طرح و برنامه وزارت تعاون، گفت: پس از تعیین میزان سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی، بخش‌های ذی‌ربط وزارت تعاون موظف به توزیع سود این نوع سهام میان سهامداران خواهند بود. محمود رشیدی‌فر، در خصوص وضعیت سود سهام عدالت مرحله اول واگذاری‌ها اظهار داشت: پس از تعیین میزان سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی، وظیفه توزیع سود این نوع سهام میان سهامداران بر عهده بخش‌های ذی‌ربط وزارت تعاون خواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت تعاون با بیان اینکه هنوز پیش‌بینی‌های لازم برای پرداخت سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام نشده است، تصریح کرد: هنوز درصد قابل توجهی از سهام عدالت توزیع نشده است. در همین حال به گزارش «ایسنا»، معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت که مقرر شد که ۵۰درصد سهام به صورت مجانی و ۵۰درصد نیز در اقساط ۱۰ ساله داده شود، یعنی حدود ۱۱۰۰میلیارد تومان از سود‌هایی که کارگزاری سهام عدالت دریافت می‌کند، باید به حساب خزانه و شرکت های مادر تخصصی ریخته و باقی نیز برای تقسیم به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی داده شود، سپس شرکت آن را بین تعاونی سهام عدالت تقسیم و آنها نیز بین سهامداران تقسیم خواهند کرد، بنابراین امسال و یا در سال آینده حتما باید سود سهام تقسیم شود و در تاریخ مجمع هر شخصی که سهم داشته باشد، به آن سود تعلق خواهد گرفت.

معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره مرحله دوم سهام عدالت، گفت: چون در مرحله دوم شناسایی افراد سخت‌تر از مرحله اول است، بنابراین به محض شناسایی افراد انتقال صورت گرفته و مشکلی وجود نخواهد داشت.

او در ادامه خاطرنشان کرد: سهام آماده برای عرضه داریم، منتهی برای واگذاری از طریق سهام عدالت به محض این که کشف قیمت صورت گرفت، می‌توانیم ۵۰۰ و حتی تا دو میلیون تومان نیز سهم ارائه دهیم.