گروه بورس - روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار هر گونه ارتباط شبکه تلفنی هوشمند اعلام شده در رسانه‌ها را با این سازمان منتفی دانست.ژ این در حالی است که شرکت توسعه سرمایه‌گذاری صدر خاورمیانه، طراح این شبکه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طبق قوانین و مقررات تجارت جمهوری اسلامی ایران سامانه اطلاع‌رسانی شبکه هوشمند تلفنی نیازی به اخذ مجوز از سازمان بورس ندارد.

سیدرضا حسینی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره گفت: این شبکه از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوزی برای انتشار اطلاعات اخذ نکرده است و اطلاعات ارائه شده آن به هیچ وجه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار نیست.

اما در اطلاعیه روز پنج‌شنبه شرکت توسعه سرمایه‌گذاری صدر خاورمیانه آمده است: حق‌مسلم همه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه به دست آوردن بیشترین و دقیق‌ترین اطلاعات در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه و امکانات است.

همچنین اطلاع‌رسانی آزاد بوده و در انحصار شخص یا گروه یا سازمانی خاص نیست.

این شرکت با اعلام فعالیت در دیگر بخش‌های بازار سرمایه در کنار بازار سرمایه، در پایان اطلاعیه خود آورده است: سامانه اطلاع‌رسانی شبکه هوشمند تلفنی مجوز خود را طبق قانون مدنی و قانون تجارت کشور جمهوری اسلامی ایران از قوه‌قضائیه دریافت کرده است.

این در حالی است که دکتر حسینی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع سامانه هوشمند تلفن گویای بورس و بازار سرمایه خبر می‌دهد و می‌گوید: این سامانه به طور شبانه روزی فعالیت خواهد کرد و هر دو دقیقه یک بار اطلاعات آن به صورت خودکار و هوشمند به روز می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس با تاکید بر این که سازمان بورس خود را موظف به اطلاع‌رسانی در همه ابعاد بازار سرمایه می‌داند، یادآور شد: مجری این طرح شرکت اطلاع‌رسانی بورس است و به این ترتیب فعالیت‌های موازی که شرکت‌های دیگر در این زمینه انجام می‌دهند مورد تایید سازمان نیست و در صورت بروز اشتباه یا تخلف در آنها سازمان بورس و اوراق بهادار هیچ مسوولیتی ندارد.اولین سامانه اطلاع‌رسانی شبکه هوشمند تلفنی بازارهای سرمایه در ایران توسط یک شرکت بخش خصوصی همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در تاریخ ۱۸/۱/۸۴ راه‌اندازی شد.طبق اعلامیه شرکت سرمایه‌گذاری خاورمیانه تحلیل‌های بورسی و غیر بورسی، همراه قیمت طلا، نقره، سکه، ارزهای رایج دنیا و فلزات اساسی در این سایت اعلام خواهد شد.