مهر- سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۶۵میلیارد تومان سهام به بخش‌خصوصی واگذار کرد. مدیر واگذاری سازمان خصوصی‌سازی گفت: سازمان خصوصی‌سازی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳هزار و ۶۴۷میلیارد و ۲۸۸میلیون ریال سهم به بخش‌خصوصی فروخته است که البته فروش سهام در روزهای شنبه و دوشنبه هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت. ابراهیم سلیمانی خوشرو تعداد کل سهام‌ عرضه شده به بخش‌خصوصی از ابتدای سال‌جاری تاکنون را یک‌میلیارد و ۲۲۵میلیون و ۵۱۸هزار و۸۴ سهم عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که سهام‌ واگذار شده متعلق به ۵ شرکت مادرتخصصی بوده است، افزود: البته بیشتر سهام‌ واگذار شده به بخش‌خصوصی طی سال‌جاری متعلق به سازمان توسعه بوده است. مدیر واگذاری سازمان خصوصی‌سازی آخرین سهام‌ عرضه شده به بخش‌خصوصی طی سال‌جاری را متعلق به شرکت توانیر و آخرین سهام‌ عرضه و فروش نرفته را متعلق به شرکت مپنا عنوان کرد.

به گفته وی، پس از فروش سهام شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر خریداران سهام برای فروش آن صف کشیده‌اند، زیرا مردم برای به گردش در آوردن سرمایه‌های خود در سال آینده نیاز به پول دارند، بنابراین با توجه به این روند پیش‌بینی می‌شود سال ۸۶ سال موفقیت‌آمیزی برای سازمان بورس باشد.

خوشرو همچنین از بازگشایی پاکت مزایده ۷ شرکت در روز چهارشنبه هفته جاری خبرداد و افزود: سهام ۴ شرکت از این ۷ شرکت یعنی لوله‌گستر اسفراین، صنایع فولاد کرمان، صنعت برق گیلان و شرکت تدبیر نیرو با قیمت بسیار خوبی به فروش رفت، اما سهام شرکت گوشتی زیاران، کارخانجات مقدم و شرکت دیزل سنگین به فروش نرفت.